Alla inlägg den 30 december 2018

Av teolinda - 30 december 2018 09:51

Stora frågan varje år är vad som händer och vad man ska göra på årets sista dag och fira in de nya året som startar, och nu var jag klar och har svaret på den frågan...  


Då jag fick samtal denna morgon som påminde mig att JVM startat och var då en rysare i hockeymatchen mot Usa, och jag hade missat att de startat,   så första tanken när jag drack mitt morgonkaffe vill ingen veta, ja jag funderade på om vännen blivit knäpp..  


Men fick ju kolla upp vad han gapade om, och ja tur jag missat match, då Sverige ledde med 4-0 men under de sista 10min på matchen får Usa in 4mål och är nära att vinna,   men slutade som tur var att Sverige fick in ett mål till, så slutade med vinst, men de var illa att de var på väg att vända,tur jag inte satt och såg de, kan bli lätt upprörd av sånt,   och ja samtidigt så är det de jag gillar med hockey,att de kan hända saker fort, men inge kul när de sker för andra lag, men nu fick jag kolla upp hur de är med matcher och tider...  


Så nu har jag beslutat att de blir smörgåstårta, Irish Coffee, Bingolotto och vid 12slaget börjar matchen Sverige-Kazakstan, så de är planerna för mitt nyår,   ja jag lär somna innan match är klar om jag inte lyckas somna innan de börjar,bra på att lyckas somna innan 12-slaget, ett år vaknade jag av att jag hörde raketer hehe, men alltid tanken som räknas har jag hört, och så får man se hur de slutar...  

Och med lite tur kanske år 2019 blir de bästa på länge,   har levt på hoppet de senaste åren, men ingen av dessa år som varit har blivit de bästa på länge, så nu lever jag på hoppet att de är 2019 som tar den platsen, bästa året på länge...


Gjorde ett foto med gott nytt år hälsning, och så här vart resultatet...

 


  Pussar,Kramar & Kärlek  

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards