Alla inlägg den 27 december 2018

Av teolinda - 27 december 2018 15:23

Då var de slut med hundmys denna dag,   då dom blivit hämtade, kan ju säga att den stora killen har idag varit väldigt duktig kille, och får idag MVG så duktig har han varit   när han varit ute och sniffat runt där ute så har han skällt mycket lite, så pass lite så de räknas typ inte,så lite så närmaste grannen som är hemma, inte ens reagerat på att han var här de första timmarna,  och chockade med att inte följa efter mig när jag fixade lunch, har aldrig hänt tidigare,   då han följer oftast efter mig varje steg jag tar, men har ju varit jul och matvraket som han är, så har han nog på sitt sätt haft fullt upp att ha koll på barnen, de kan ju tappa något hehe...  


Lilla skruttan har mest myst med mig på soffan,  förutom när jag var i affären, för då satt mor med dem, å de hade gått bra,och ingen av dem sa nåt när jag några minuter senare kom hem, har ju affären mycke nära, och när jag dammsugade av lite snabbt och tvättade golvet, fixade lunch och de gånger jag öppnade och stängde dörren så den stora kunde gå ut,all annan tid där i mellan har de varit mys för hela slanten   hon var ute en gång och gjorde sitt, men mest ville hon ligga vid mig och sov lugnt å snarkade gott,   ja lite ost gick ju ner och smakade bra, hon är ju lite skruttig och även kommit upp i åldern,och har lärt mig rätt bra vad hon vill, eller hon visar mig tydligt om hon vill ut, behöver dricka, är godis sugen, och äter jag smörgås med ost så sätter hon sig alltid upp och ger blicken ja tack...  


När mor var på kaffe så tog hon ju den storas soffa, och då var man tvungen att krypa upp vid mig, helst i knäet men fick duga tryckande mot mig...

 


Men nu blir de fixa de sista i lgh som jag tänkt idag, och så mysa med kissarna, man är ju jul ledig ett tag till, så tar de lugnt och njuter av att ta en sak i taget och även en dag i taget, men nu mera kaffe...  


  Pussar,Kramar & Kärlek  

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards