Alla inlägg den 24 december 2018

Av teolinda - 24 december 2018 14:06

Ja då vart de julafton 2018 och fick boka av planer jag hade, och göra de en annan dag under julen, men när min mor slutar jobba så ska jag laga lite jul mat som vi ska äta och så ger vi varandra julklapp, och första julmaten för mig i år, för till lunch idag funkade korvstroganoff lika bra som andra dagar...


Blivit två heta bad och lindring, då även mitt knä gör sig påmind,och fick hoppa över tradition tvätta kläder,annars en bra tradition, då av någon konstig anledning så är de alltid ledigt denna dag i tvättstugan hehe...  

Men jag hade de gott med mina hårbollar, julfilmer och kaffe, och så har min svassen besök av hans kompis Fuffe såklart,   och då de är jul, familjen inte är hemma, så han får ligga där han ligger och sover..

Ja han har så han kommer in under tak, men här har han sällskap av bland annat kompisen Svassen, och hur många gånger jag än kastar ut honom så kommer han in direkt igen, så tar bara onödig energi, som jag inte har idag, och som sagt är ju jul, så nu får han ligga här och sover nu gott...  


Ja igår var de helt grönt ute, men under natten och under dagen idag har de dalat lite lätt, så alla som gläds av snö får vara glada, man ska inte vara girig, är ju dock lite vitt där ute...

 

Fick Julklapp av hundarna Ebbis & Rex å dom är duktiga som har koll på att whisky är min dryck och gott med någon god Irish coffee någon av dagarna under ledighet, och detta var ju även min favorit,   och jag samlar på fina,speciella flaskor, och detta var största flaska jag har i samlingen. så den är bra även efter innehållet är slut, och tacksam, och glad för julklappen, behövde verkligen inte, har hundarna så gärna, men såklart tacksam och glad...  


Inte lätt att fota när herr Mitte var mys sugen, men tillslut så, och Merry Christmas önskar ju jag er alla...

 


  Pussar,Kramar & Kärlek  

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards