Direktlänk till inlägg 24 maj 2018

Hockey vm 2018 vart en rysare i slutet, men vilken glädje när dom vann...!

Av teolinda - 24 maj 2018 04:30

Söndagens final i hockey vm var en ryslig spännande match, man var ju tvungen att blunda ibland och tiden gick och fick och slutade med förlängning och fick avslutas med straffar, och när första pucken från Sverige missade så tänkte man hur ska detta sluta, men de gick som de skulle och Sverige tog vm guld för andra året i rad, och vart vårt 11guld genom tiderna, och glädjen var stor...


Man har tittat på många klipp från olika kanaler och man känner stor glädje, och måste säga att en hel del snygga lammkött fanns med i laget minsann, och började minnas när vi tog guld 1998 när jag var i Stockholm och vi vann guldet mot Finland, de var så stort så de är svårt att förklara, men de var nog då som jag på riktigt började se hockey vm och för något år sedan fick jag upp ögonen för junior vm och os hockey, men annars blir de inte mycket sport....


och denna morgon var jag inne på Hela Gotland och då hade de mottagit Gotlands Johan Larsson som kom hem efter firande av guldet,han är uppvuxen inte alls långt från där jag bor, och man har varit på några fester som han varit på, senaste var på en fest då dom tog upp honom på scenen och gratulerade honom över någon framgång och de var kul...

Men kan inte säga att jag känner honom eller familjen, vet vem dom alla är och vad dom gör och sysslar med men inte så att jag kan säga att jag som sagt känner dom, men självklart känner jag glädje för dem,och måste varit hur härligt som helst att sitta i publiken och heja på Sverige och har en son med i laget....


 


Att se glädjen hos hela laget gör ju så man själv känner stor glädje och sätt som sagt många klipp och blir lika glad varje gång, men en viss glädje för de andra laget skulle jag haft om de inte gick som de skulle och dom vann, då de var ett lag som aldrig fått guld, så de skulle vara historiskt och skulle såklart varit glad för deras skull, men nu vart de sm de skulle och de är jag ju glad över...


Men nu är sporten över för som sagt inte mycket för sport i allmänt utan som sagt de är Hockey vm, junior vm och os hockey, sen är jag nöjd, fotboll är något jag tycker är skit tråkigt och den sporten får andra titta på, för de hoppar jag över...


  Pussar,Kramar & Kärlek  




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teolinda - 20 mars 2023 13:24

Ja då jag sitter här sjukskriven så tänkte jag att jag skulle skriva några rader i min blogg... Ja detta är öken, det enda jag vill är att kunna åka till mitt arbete och kunna gå mina promenader,men när man typ inte kan gå utan måste ha käpp, så är...

Av teolinda - 14 februari 2023 15:13

Det var jätte länge sen jag skrev här i bloggen, Så tänkte jag skulle göra ett försök denna 14Februari 2023, ja den så kallade Alla hjärtansdag....    Jag myser med mina små håriga fyrbenta vänner dagligen och kan visa alla underbara i mitt liv k...

Av teolinda - 14 september 2022 08:37

Det var nu flera månader jag skrev,tiden springer ifrån mig, och denna sommar har vädret varit väldigt ostadigt, visst de varit varmt och solen har levererat, men de varit ostadigt och de är jobbigt för mig,men ca 14dagar som var till min fördel och ...

Av teolinda - 21 maj 2022 12:33


Igår på jobbet fick jag yrsel, mådde illa och extra ont i huvudet, och vart så jobbig så jag vart tvungen att hålla mig i en vägg för allt vart mörkare och hörde röster men lät som folk pratade långt borta i ett rör, när de vart lite bättre tänkte ja...

Av teolinda - 5 maj 2022 14:03

Ja väldigt länge sen jag bloggade, tiden springer iväg och vet inte riktigt vad tiden går vägen, men nu sitter jag ute på min baksida och har de mys och skön vår solen och underbara maj har startat....   Hade tyvärr ingen jätte bra natt, drömde m...

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards