Alla inlägg den 27 maj 2018

Av teolinda - 27 maj 2018 08:34

Idag är de mors dag och hoppas alla mammor får en bra dag med sina barn,   jag åt mat med min mor och en till igår, och så får vi fira lite extra när vi åker till Barcelona i höst, för kan inte göra så mycket nu tyvärr, men var ju som sagt ute åt igår så ändå de...  


Har ont och är trött i kroppen, även börjat få extra ont vid tårna, då de gäller att hoppa på kryckor och får max sätta ner tårna i golv,   har börjat gjort vad jag kan och smörjt, men inte lätt att göra de själv, då jag inte själv kan se eller få foten närmare mig, och den är ju svullen som den vart sen olyckan till och ifrån, men ingen har ju lyssnat så ingen kollat foten, men får hoppas de inte är nåt galet, men gör mitt bästa med allt,   men behöver hjälp att smörja ordentligt och lägga om de på något sätt och låta de vila, så försöka hoppa med kryckorna mera, men de gör de svårare att göra saker själv, så får bli vila och göra de jag kan och så får allt annat vänta...  


Lyckades ta foto på mig igår den 26maj,   men ja jag behöver komma ut på cykeln, göra mina träningsövningar jag börjat med och simma, hade ju satt igång ett par veckor innan olyckan med detta för behöver få bort fläsk som jag lagt på mig de senaste året,   varit ett par jobbiga år och detta jag råkade ut för gör inget bättre, så ja jag blir låg, frustrerad och ledsen,   och mycket lätt att äta mera onödigt än man brukar, jag tar inte till alkohol eller annat när jag blir depp men socker ligger nära till hands tyvärr...  


Här är ett av de få foto som vart ok ifrån igår, och nyaste foto på mig, men ja jag behöver ut och röra på fläsket...!

 

Igår började de droppa regndroppar och när jag lade mig i sängen, så började de regna på riktigt,   men tyvärr inte regnmätare på plats så vet inte hur mycket de lyckades komma,   och hoppas de som skulle börja med sina skördar väntade lite så de har chans att växa lite mera, för varit väldigt torrt så många fått börja tidigare än de normalt gör de...  


Nu blir de mera kaffe   och då jag har extra ont blir de soffan och vila och hoppas få hjälp att lägga om foten som sagt, och så önskar jag alla underbara där ute en strålande fin bra dag...  


  Pussar,Kramar & Kärlek  

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards