Alla inlägg under juli 2020

Av teolinda - 30 juli 2020 18:52

Sommaren går alltid väldigt fort,och snart är de redan augusti, det är dock ett konstigt år då covid-19 härjar världen runt,men de enda man kan göra är de bästa med de man har...

Jag vet även att jag behöver göra förändringar till hösten, för mår så mycket bättre nu än tidigare,och fast jag haft en hel del extra smärta,mesta dels pga att sommaren varit väldigt ostadigt,och inte varit speciellt många varma stabila dagar, ja solen kommit fram och visat sig rätt mycket,men de varit ostabilt och de är de jobbigaste,så man fått bita ihop en hel del,men inte varit i närheten hur de var tidigare, för de är ju så att mår man bättre psykiskt så hjälper de ju de fysiska,som för mig mycket smärtsam kropp, måste kämpa med, jag kommer aldrig bli helt smärtfri och kan inte styra allt,men de jag kan styra, måste jag ju försöka göra så de blir så bra de kan bli, så projekt förändring börjar när sommar projektet är över....


Även blivit några utflykter,promenader med trevligt sällskap hittills denna sommar, och de varit trevligt och skönt, då de alltid är mycket folk,trafik osv på byn under sommaren, och min panikångest har gjort sig påmind,så har de gått lättare när jag haft sällskap på promenader bland annat,men snart är de lugnt på byn igen och då kommer mina promenader själv med musik i öronen igen, men lyckades faktiskt ta en promenad denna dag själv, de regnade och var väldigt grått när jag gick, så var de inte så mycket folk eller trafik ute just då, och paraply är bra skit,så vart en skön promenad på 8km och känner mig nöjd...


Några foton från två olika promenader, en i grått regn och den andra i blåst med strålande sol...


   

   

I dag har jag haft en ta and om mig själv dag, med spa-bad, nagel/hudvård,promenaden på 8km som sagt och lite serie/film å ja kaffe såklart,de måste man ju ha, utan mitt kaffe blir de inge bra lixom...  

Imorgon iväg igen på sommarprojektet,   och när jag kommer hem så blir de att hämta maja hårboll,och mys blir de ju alltid när hon är vid mig,fina hårbollen,  och så får jag se vad vädergudarna tänker ge oss,för alla väder funkar för en promenad till Svajde, förutom riktigt hett väder, för då får de bli korta promenader i stället,men håller tummarna och hoppas på de bästa, och så önskar jag ju alla i mitt liv,en riktigt toppenbra strålande fin  fortsättning på denna sommar,med allt vad de kan innebära...  


  Pussar,Kramar & Kärlek  

Av teolinda - 24 juli 2020 10:51

Nu var de ett tag sen jag bloggade så känner att de är dags,och börjar med vädergudarna som gör sitt bästa att driva mig till vansinne, för vädret är så ostabilt de bara kan,och önskade de kunde bli stabilt soligt sommarväder nu faktiskt...


Idag är de hårbollarna Maja,Mitte och Svassen mys som gäller...

 


Denna morgon var enda och första gången jag ville gråta när jag gick i frysen och skulle hämta mina staplar,två höga med bröd och en mindre med kaffebröd, och där fanns en av brödstaplarna och kaffe brödet och den andra stapeln fanns par kartonger, och resten var utspritt,och ha öppna kartonger underst och tunga oöppnade längst upp, gör ju så att de blir stor risk att staplar rasar...

och finns ju orsak till att jag fixar staplarna på de sätt jag gör,för att göra mitt bästa så att de underlättar för min kropp, med mina skador och droppfot, men även för att göra mitt arbete så effektivt som möjligt och inte slösa massa onödig tid...

Men denna morgon vart jag tvungen att kasta runt kartonger bygga i ordning stapel och gå fram och tillbaka i frysen mycket mera än normalt,ja varje morgon får man gå någon extra gång och hämta kartong,för ta bröd/kaffebröd från staplarna går bra att göra, utan att tänka nåt mera om de, och när kartong blir tom i frysen så lämnar man kvar den på stapel istället för att ta den dit den hör hemma, men de har jag acceptera så man svär lite i sin ensamhet sen köra vidare så att säga...


så ja här sitter man nu och försöker lindra så gott de går, & gör de bästa med dagen...

Ja de finns de som har de värre och bara acceptera läget och göra de bästa med de, och bra att de bakas en hel del undra dagen då ingen ger mig info om att baka mer än jag gör,och då de såg ut som de gjorde denna morgon så måste dom bakat en hel massa under dagen igår,annars förstår jag inte varför de såg ut som de gjorde denna morgon...

Ja de finns de som har de mycket värre och tuffare än jag, och byter inte med dom som jobbar i affär hela dagarna med massa att göra och folk över allt,eller jobbar på restauranger,och finns även de som har värre smärtor än mig,och lider med dem alla,så ja jag gör mitt bästa och då detta är min blogg som jag skriver av mig i så är det just de jag gör och inget annat, så jag kan få bort tankarna och gå vidare....


Foto på lite av de jag fixar med, bröd och smågodis....

 

Nu blir de som sagt hårbollsmys och skönt nog var vi nyss på promenad och gjorde allt som fröken behövde,så behöver inte ut och gå i regnet som nu faller, så mys pys på soffan står på närmaste planeringen och så kaffe såklart...


  Pussar,Kramar & Kärlek  



Av teolinda - 10 juli 2020 14:14

Denna dag började med att jag av någon orsak glömde kaffet på bänken och kom på de när jag kört för långt,tänkte att hur ska denna morgon bli...

Men tror den gick ok,och inte glömt något,men när jag närmare mig slutet av del 1 av 2 började jag få riktig jobbig smärta,inte nerverna utan höften,men halleluja för stark smärtlindring som de fick bli när jag kom hem,och de ostadiga vädret som varit ett tag,är inte till min fördel,och 6plus på morgonen är inge vidare heller...


Men fick en arbetskamrat från kontoret på kaffe och då lindring hjälpte så åkte jag och maja hårboll till Svajde i alskog och så gick jag och maja genom skogen till Ljugarn och de gick bra,maja kunde ju där vara lös hela vägen,men min enda stora miss var att inte följa maja så vi gick lite fel i början, men maja hade visa trätt väg från början,så de gjorde jag inte om,utan hon visade vägen resten av promenaden, och hon är så söt för hon springer före en bit stannar tittar på mig med blicken att kommer du då?

Så när hon visade vägen kom vi rätt och dit vi skulle gå,fina tjejen och blir nog fler promenader dit,och även cykel,några bitar med cykel som jag måste gå med cykeln,men de funkar bra ändå,vägen är bättre än jag gick/cyklade där sist för många år sedan...


Några foto från idag...

 


Maja gillade monica och hon luktade ju även annan hund,men monica fick mycket med pussar och mys,  och fått några besök sista dagen av underbara vänner och i går var en vän på besök med hennes två söner och evigheter sen vi sågs, så de var ju extra trevligt   men snart lämna maja till hennes husse och sen får man se hur kvällen blir,men först mera kaffe..  


  Pussar,Kramar & Kärlek  

Av teolinda - 7 juli 2020 06:16

Idag är min hel lediga dag och var skönt att vakna utan väckarklockan, och sov riktigt bra denna natt och kände mig utvilad när jag gick upp klockan 04,44...

Vädret är för tillfället en stor besvikelse och ostadigt är inge kul alls,men bara göra de bästa med de,men jag skulle haft mer energi om de var stabilt varmt väder,men så länge jag fixar mitt sommar projekt och kommer ut på promenad med eller utan sällskap,så är jag glad för behöver ut på promenad,för skogen ger mig energi och där är de inte riktigt så mycket folk som i resten av byn, för i går när jag gick min vanliga kvällspromenad och kom ur skogen och började närma mig mitt hem,så märkte man att nu har de satt igång på riktigt här,överallt var de människor,men någon vecka in i Aug så tar man tillbaka byn och får de harmoniskt och lugnt överallt igen....


Igår kom min frisör och fixade peruken,mitt hår ha blivit väldigt slitet och skadat så var tvungen att klippa av rätt mycket,men vart nöjd som jag alltid blir när Sarah kommer och hjälper mig med håret,så nu bara vänta så de växer igen och snart kommer nya färgen som jag ska färga hela håret,som blir hela håret, men man vet inte hur framtiden blir och kanske blir svart & lila igen,men nu hoppas jag den färgen jag väntar på blir som jag vill....


Några blandade foto från senaste månaden, och ja jag passade ju på att sminka mig när jag fick ordning på håret och kände mig faktiskt rätt fin och vart några ok foto, fast de blåste storm ute när jag tog foto på mig själv...

 

För övrigt är jag fruktansvärt trött på Corona önskar någon kan hitta de som behövs för att stoppa spridning osv,så man inte hela tiden måste ha de i huvudet, och tänka sig för hela tiden, men jag umgås med dom jag har umgåtts med hela tiden,som familj och nära vänner som också känns som de tillhör familjen, kommer de fika besök av vänner om man saknat och inte träffar så ofta, så försöker man ta de när de är fint väder så man kan sitta ute och fika,för de är lika bäst,och så gör man det som direktiv varit sen våren.som tex undviker folk samlingar,restauranger och tvättar/spritar händer och mycket mera...


Skulle jag ändå få detta virus så får jag ju de,och vare sig jag är orolig eller inte, så jag försöker leva livet så normalt som möjligt med alla direktiv,och ja blir de någon missa att jag gör något när jag för ett ögonblick förträngt vilka tider vi lever,för de kan ju händer,att man blir glad över något eller händer nåt trevligt, så man totalt glömmer bort vilka tider vi just nu lever i,som är mycket tröttsamt och tråkigt kan man tillägga, så är de ju bara hoppas på de bästa och göra de bästa med de man har....



  Pussar,Kramar & Kärlek  

Av teolinda - 3 juli 2020 10:21

Ja vad ska man säga om denna morgon, började dagen med att trycka igång kaffet utan kannan under,nu är de ju droppstopp så inge kaffe på bänken,och så pass lite kaffe så de fick ju bra, sen sätter man sig i bilen och denna dag var de flertal katter som var självmordsbenägna, men som tur var så vart ingen påkörd och de är jag glad över då jag verkligen inte vill köra på ett djur och helst katter...


Kommer fram och sätter igång morgonens bestyr och har brödet i staplar där jag har allt så jag inte behöver springa fram och tillbaka i onödan i frysen då de är jävla kallt där. och idag var de en stapel som rasar,sätter igång fixa med de i kylan och börjar om och så rasar den igen,då haglade svordomarna, sen resten av tiden så skulle allt till golvet och kändes som att någon högre makt tycker jag tränar för dåligt,för allt skulle verkligen till golvet, tur nog så var de saker som kartonger,inplastat och sånt med papper på, men mycket ner hämta på golvet och upp igen och ner igen och svordomar kan man många,men var klar den tid jag har satt själv att jag vill vara klar med allt,så ändå de...


 

Men nu blir de mys med hårbollen Maja hon är en av de snällaste hundar jag haft att göra med,förutom besattheten av att jaga katter,men mina har hon lärt sig att inte jaga på baksidan i allafall och de underlättar ju,duktig tjej,och även bra sällskap på promenader,fina lilla hårboll...


  Pussar,Kramar & Kärlek  

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards