Direktlänk till inlägg 30 juli 2020

Tiden går fort & snart är redan Augusti här...!

Av teolinda - 30 juli 2020 18:52

Sommaren går alltid väldigt fort,och snart är de redan augusti, det är dock ett konstigt år då covid-19 härjar världen runt,men de enda man kan göra är de bästa med de man har...

Jag vet även att jag behöver göra förändringar till hösten, för mår så mycket bättre nu än tidigare,och fast jag haft en hel del extra smärta,mesta dels pga att sommaren varit väldigt ostadigt,och inte varit speciellt många varma stabila dagar, ja solen kommit fram och visat sig rätt mycket,men de varit ostabilt och de är de jobbigaste,så man fått bita ihop en hel del,men inte varit i närheten hur de var tidigare, för de är ju så att mår man bättre psykiskt så hjälper de ju de fysiska,som för mig mycket smärtsam kropp, måste kämpa med, jag kommer aldrig bli helt smärtfri och kan inte styra allt,men de jag kan styra, måste jag ju försöka göra så de blir så bra de kan bli, så projekt förändring börjar när sommar projektet är över....


Även blivit några utflykter,promenader med trevligt sällskap hittills denna sommar, och de varit trevligt och skönt, då de alltid är mycket folk,trafik osv på byn under sommaren, och min panikångest har gjort sig påmind,så har de gått lättare när jag haft sällskap på promenader bland annat,men snart är de lugnt på byn igen och då kommer mina promenader själv med musik i öronen igen, men lyckades faktiskt ta en promenad denna dag själv, de regnade och var väldigt grått när jag gick, så var de inte så mycket folk eller trafik ute just då, och paraply är bra skit,så vart en skön promenad på 8km och känner mig nöjd...


Några foton från två olika promenader, en i grått regn och den andra i blåst med strålande sol...


   

   

I dag har jag haft en ta and om mig själv dag, med spa-bad, nagel/hudvård,promenaden på 8km som sagt och lite serie/film å ja kaffe såklart,de måste man ju ha, utan mitt kaffe blir de inge bra lixom...  

Imorgon iväg igen på sommarprojektet,   och när jag kommer hem så blir de att hämta maja hårboll,och mys blir de ju alltid när hon är vid mig,fina hårbollen,  och så får jag se vad vädergudarna tänker ge oss,för alla väder funkar för en promenad till Svajde, förutom riktigt hett väder, för då får de bli korta promenader i stället,men håller tummarna och hoppas på de bästa, och så önskar jag ju alla i mitt liv,en riktigt toppenbra strålande fin  fortsättning på denna sommar,med allt vad de kan innebära...  


  Pussar,Kramar & Kärlek  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teolinda - 20 mars 2023 13:24

Ja då jag sitter här sjukskriven så tänkte jag att jag skulle skriva några rader i min blogg... Ja detta är öken, det enda jag vill är att kunna åka till mitt arbete och kunna gå mina promenader,men när man typ inte kan gå utan måste ha käpp, så är...

Av teolinda - 14 februari 2023 15:13

Det var jätte länge sen jag skrev här i bloggen, Så tänkte jag skulle göra ett försök denna 14Februari 2023, ja den så kallade Alla hjärtansdag....    Jag myser med mina små håriga fyrbenta vänner dagligen och kan visa alla underbara i mitt liv k...

Av teolinda - 14 september 2022 08:37

Det var nu flera månader jag skrev,tiden springer ifrån mig, och denna sommar har vädret varit väldigt ostadigt, visst de varit varmt och solen har levererat, men de varit ostadigt och de är jobbigt för mig,men ca 14dagar som var till min fördel och ...

Av teolinda - 21 maj 2022 12:33


Igår på jobbet fick jag yrsel, mådde illa och extra ont i huvudet, och vart så jobbig så jag vart tvungen att hålla mig i en vägg för allt vart mörkare och hörde röster men lät som folk pratade långt borta i ett rör, när de vart lite bättre tänkte ja...

Av teolinda - 5 maj 2022 14:03

Ja väldigt länge sen jag bloggade, tiden springer iväg och vet inte riktigt vad tiden går vägen, men nu sitter jag ute på min baksida och har de mys och skön vår solen och underbara maj har startat....   Hade tyvärr ingen jätte bra natt, drömde m...

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards