Direktlänk till inlägg 7 juli 2020

Finns mycket besvikelse i livet,detta sommarväder är nog största besvikelsen för tillfället...!

Av teolinda - 7 juli 2020 06:16

Idag är min hel lediga dag och var skönt att vakna utan väckarklockan, och sov riktigt bra denna natt och kände mig utvilad när jag gick upp klockan 04,44...

Vädret är för tillfället en stor besvikelse och ostadigt är inge kul alls,men bara göra de bästa med de,men jag skulle haft mer energi om de var stabilt varmt väder,men så länge jag fixar mitt sommar projekt och kommer ut på promenad med eller utan sällskap,så är jag glad för behöver ut på promenad,för skogen ger mig energi och där är de inte riktigt så mycket folk som i resten av byn, för i går när jag gick min vanliga kvällspromenad och kom ur skogen och började närma mig mitt hem,så märkte man att nu har de satt igång på riktigt här,överallt var de människor,men någon vecka in i Aug så tar man tillbaka byn och får de harmoniskt och lugnt överallt igen....


Igår kom min frisör och fixade peruken,mitt hår ha blivit väldigt slitet och skadat så var tvungen att klippa av rätt mycket,men vart nöjd som jag alltid blir när Sarah kommer och hjälper mig med håret,så nu bara vänta så de växer igen och snart kommer nya färgen som jag ska färga hela håret,som blir hela håret, men man vet inte hur framtiden blir och kanske blir svart & lila igen,men nu hoppas jag den färgen jag väntar på blir som jag vill....


Några blandade foto från senaste månaden, och ja jag passade ju på att sminka mig när jag fick ordning på håret och kände mig faktiskt rätt fin och vart några ok foto, fast de blåste storm ute när jag tog foto på mig själv...

 

För övrigt är jag fruktansvärt trött på Corona önskar någon kan hitta de som behövs för att stoppa spridning osv,så man inte hela tiden måste ha de i huvudet, och tänka sig för hela tiden, men jag umgås med dom jag har umgåtts med hela tiden,som familj och nära vänner som också känns som de tillhör familjen, kommer de fika besök av vänner om man saknat och inte träffar så ofta, så försöker man ta de när de är fint väder så man kan sitta ute och fika,för de är lika bäst,och så gör man det som direktiv varit sen våren.som tex undviker folk samlingar,restauranger och tvättar/spritar händer och mycket mera...


Skulle jag ändå få detta virus så får jag ju de,och vare sig jag är orolig eller inte, så jag försöker leva livet så normalt som möjligt med alla direktiv,och ja blir de någon missa att jag gör något när jag för ett ögonblick förträngt vilka tider vi lever,för de kan ju händer,att man blir glad över något eller händer nåt trevligt, så man totalt glömmer bort vilka tider vi just nu lever i,som är mycket tröttsamt och tråkigt kan man tillägga, så är de ju bara hoppas på de bästa och göra de bästa med de man har....



  Pussar,Kramar & Kärlek  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teolinda - 20 mars 2023 13:24

Ja då jag sitter här sjukskriven så tänkte jag att jag skulle skriva några rader i min blogg... Ja detta är öken, det enda jag vill är att kunna åka till mitt arbete och kunna gå mina promenader,men när man typ inte kan gå utan måste ha käpp, så är...

Av teolinda - 14 februari 2023 15:13

Det var jätte länge sen jag skrev här i bloggen, Så tänkte jag skulle göra ett försök denna 14Februari 2023, ja den så kallade Alla hjärtansdag....    Jag myser med mina små håriga fyrbenta vänner dagligen och kan visa alla underbara i mitt liv k...

Av teolinda - 14 september 2022 08:37

Det var nu flera månader jag skrev,tiden springer ifrån mig, och denna sommar har vädret varit väldigt ostadigt, visst de varit varmt och solen har levererat, men de varit ostadigt och de är jobbigt för mig,men ca 14dagar som var till min fördel och ...

Av teolinda - 21 maj 2022 12:33


Igår på jobbet fick jag yrsel, mådde illa och extra ont i huvudet, och vart så jobbig så jag vart tvungen att hålla mig i en vägg för allt vart mörkare och hörde röster men lät som folk pratade långt borta i ett rör, när de vart lite bättre tänkte ja...

Av teolinda - 5 maj 2022 14:03

Ja väldigt länge sen jag bloggade, tiden springer iväg och vet inte riktigt vad tiden går vägen, men nu sitter jag ute på min baksida och har de mys och skön vår solen och underbara maj har startat....   Hade tyvärr ingen jätte bra natt, drömde m...

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards