Direktlänk till inlägg 24 juli 2020

De ostadiga vädret fortsätter & enda man kan är att drömmer om varma sköna dagar...

Av teolinda - 24 juli 2020 10:51

Nu var de ett tag sen jag bloggade så känner att de är dags,och börjar med vädergudarna som gör sitt bästa att driva mig till vansinne, för vädret är så ostabilt de bara kan,och önskade de kunde bli stabilt soligt sommarväder nu faktiskt...


Idag är de hårbollarna Maja,Mitte och Svassen mys som gäller...

 


Denna morgon var enda och första gången jag ville gråta när jag gick i frysen och skulle hämta mina staplar,två höga med bröd och en mindre med kaffebröd, och där fanns en av brödstaplarna och kaffe brödet och den andra stapeln fanns par kartonger, och resten var utspritt,och ha öppna kartonger underst och tunga oöppnade längst upp, gör ju så att de blir stor risk att staplar rasar...

och finns ju orsak till att jag fixar staplarna på de sätt jag gör,för att göra mitt bästa så att de underlättar för min kropp, med mina skador och droppfot, men även för att göra mitt arbete så effektivt som möjligt och inte slösa massa onödig tid...

Men denna morgon vart jag tvungen att kasta runt kartonger bygga i ordning stapel och gå fram och tillbaka i frysen mycket mera än normalt,ja varje morgon får man gå någon extra gång och hämta kartong,för ta bröd/kaffebröd från staplarna går bra att göra, utan att tänka nåt mera om de, och när kartong blir tom i frysen så lämnar man kvar den på stapel istället för att ta den dit den hör hemma, men de har jag acceptera så man svär lite i sin ensamhet sen köra vidare så att säga...


så ja här sitter man nu och försöker lindra så gott de går, & gör de bästa med dagen...

Ja de finns de som har de värre och bara acceptera läget och göra de bästa med de, och bra att de bakas en hel del undra dagen då ingen ger mig info om att baka mer än jag gör,och då de såg ut som de gjorde denna morgon så måste dom bakat en hel massa under dagen igår,annars förstår jag inte varför de såg ut som de gjorde denna morgon...

Ja de finns de som har de mycket värre och tuffare än jag, och byter inte med dom som jobbar i affär hela dagarna med massa att göra och folk över allt,eller jobbar på restauranger,och finns även de som har värre smärtor än mig,och lider med dem alla,så ja jag gör mitt bästa och då detta är min blogg som jag skriver av mig i så är det just de jag gör och inget annat, så jag kan få bort tankarna och gå vidare....


Foto på lite av de jag fixar med, bröd och smågodis....

 

Nu blir de som sagt hårbollsmys och skönt nog var vi nyss på promenad och gjorde allt som fröken behövde,så behöver inte ut och gå i regnet som nu faller, så mys pys på soffan står på närmaste planeringen och så kaffe såklart...


  Pussar,Kramar & Kärlek  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teolinda - 20 mars 2023 13:24

Ja då jag sitter här sjukskriven så tänkte jag att jag skulle skriva några rader i min blogg... Ja detta är öken, det enda jag vill är att kunna åka till mitt arbete och kunna gå mina promenader,men när man typ inte kan gå utan måste ha käpp, så är...

Av teolinda - 14 februari 2023 15:13

Det var jätte länge sen jag skrev här i bloggen, Så tänkte jag skulle göra ett försök denna 14Februari 2023, ja den så kallade Alla hjärtansdag....    Jag myser med mina små håriga fyrbenta vänner dagligen och kan visa alla underbara i mitt liv k...

Av teolinda - 14 september 2022 08:37

Det var nu flera månader jag skrev,tiden springer ifrån mig, och denna sommar har vädret varit väldigt ostadigt, visst de varit varmt och solen har levererat, men de varit ostadigt och de är jobbigt för mig,men ca 14dagar som var till min fördel och ...

Av teolinda - 21 maj 2022 12:33


Igår på jobbet fick jag yrsel, mådde illa och extra ont i huvudet, och vart så jobbig så jag vart tvungen att hålla mig i en vägg för allt vart mörkare och hörde röster men lät som folk pratade långt borta i ett rör, när de vart lite bättre tänkte ja...

Av teolinda - 5 maj 2022 14:03

Ja väldigt länge sen jag bloggade, tiden springer iväg och vet inte riktigt vad tiden går vägen, men nu sitter jag ute på min baksida och har de mys och skön vår solen och underbara maj har startat....   Hade tyvärr ingen jätte bra natt, drömde m...

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards