Alla inlägg den 29 juni 2019

Av teolinda - 29 juni 2019 15:29

Har en helt ok dag och kroppen sköter sig godkänt, och de är skönt. Solen strålar vackert,blå himmel och skön sommarvärme,  och de kommer även ljumna härliga vindar.  

 

Och idag tog jag å mor en liten promenad på eftermiddagen till den nya inredningsbutiken med namnet Verkstan, som är ett av nya för i år, ett passande namn då den är i gamla verkstan, så kul att man gör något där,då de varit öde länge,ja inga priser för en fattiglapp men lite kul hittade vi...  


Men man kan inte säga att något är speciellt billigt och allt kostar ju om man ska ut och äta eller handla nåt på byn,vissa ställen har vissa år varit så jag som bor här året runt inte känner mig välkommen, som man inte är fin nog,   och har tillräckligt stor plånbok, men i år har inte högsommaren börjat ännu och inte varit ute nåt större, och ställena har precis öppnat,så får se hur de blir för betyg efter sommaren.  


Har ju även kommit två nya matställen, en foodtruck på byn och ett Creperie vid campingen, och de är kul och trevligt.   Så de som saknas nu på byn är takeaway Pizza och typ en helt vanlig "sibylla korvkiosk" med bättre priser för en fattiglapp,tror alla förstår vad jag menar, men kul att människor vill satsa på byn under sommaren,   och jag förstår ju att allas inriktning är alla turister och sommarfolk, vad man än säljer eller vilka tjänster man än har, och det är ju pga dem alla, som gör så vi kan ha vår Konsum affär öppet året runt, så jätte bra att allt folk kommer och de händer saker, och kan vara mysigt att sitta på sin baksida med något gott att dricka och hör musik från krogarna som har spelningar, för de kan jag göra så länge de är rätt vind   men hoppas jag efter sommaren kan säga att jag kände mig välkommen på alla ställen både butiker som restauranger...


Inköp från verkstan, en fin skål och lite kul och gott godis fick vi med hem...

 

och här kommer några några foto från verkstan, och de var en mysig liten butik och ute satt även någon och målade,fick dock inte foto på de, men ja blir nog fler promenader förbi denna butik...

 

Men som jag skrev så har jag en ok dag med denna kropp,  så jag lyckades även ta en sväng på cykeln till raukarna och tillbaka,vinden var inge vidare vägen hem, då de vart rejäl motvind, men nöjd med svängen, ska dock försöka komma iväg tidigare på morgonen, innan allt folk börjar röra sig på vägarna här på byn,och då jag vaknar tidigt, så kan jag ju om kroppen sköter sig,komma iväg innan folk ens tnkt tanken att sätta igång med att äta sin frukost...  


Tog foto den 13juni på en parkering på byn, och så tog jag idag den 29juni,men högsäsongen är juli, så nästa vecka rullar de in mera folk...

 


  Pussar,Kramar & Kärlek  

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards