Alla inlägg den 26 juni 2019

Av teolinda - 26 juni 2019 15:26

Var nästan en vecka sen jag skrev sist,men lyckades ju bli matt i lacken och sjuk under midsommaren...


Nu sitter jag här i min soffa och lyssnar på regnet som faller, de faller som lätt sommarregn och dofterna som kommer är ljuvliga,   de har även mullrat på en stund, men även militärflyg som dånat,så lite av muller missade man ju pga flygen som dånade, nu varit tyst en stund från militär övningarna...  


Men i helgen var de midsommar,   och på midsommarafton åkte jag till vänner och fick njuta av glada,skrattande barn, och även se när barnen badade pool för fullt, härligt med barn skratt,   och så kaffe till mig såklart, sen efter några timmar var de planerat att jag skulle åka till mannen, och när alla vuxna började diskutera och fixa för middagen, så kände jag mig mest i vägen, så kände att de var dags för mig att åka,   och vart mys med mannen med grillat,gott att dricka och bara mys han och jag,  men fick sen höra att de varit livat ordentligt i min lilla lgh by, och fick höra ett klipp när mor hade stängt alla fönster och dörrar i lgh och så filmat klockan var närmar 02.00 och ja de firades ordentligt där ute, mest från sommarstuga precis bakom oss med ett gäng i 20-årsåldern,men var ju firande på fler ställen runt våra lgh och de firades på i byn även på lördagen,men midsommar är ju som tur var bara en gång om året haha..  


Vaknade upp midsommardagen matt i lacken, ont och slem i halsen,så när jag kom hem så vart de soffa/sängläge fram tills eftermiddagen   men då de var planerat att gå över till en vän på byn, jag var med par timmar sen orkade jag inte mera, och gick hem och lade mig, ville ju inte missa allt, så tråkigt att saker sällan går till 100% som man vill och planerat, men så ser mitt liv ut,med denna jävla kropp, och vart soffan och tidigt i sängen, och ja man vart väckt några gånger under natten,av musik,fest och så när mannen kom hem, men somnade gott igen i hans famn   men ja jag vart även liggande söndag och måndag också, men nu mår man mycket bättre och idag vart de jobb igen, och kände att gårdagens cykelturen var jobbig,de var ju första på ett antal dagar, då sist var torsdagen tror jag innan midsommarhelgen, så efter 1km så var jag helt slut,och tidigare har absolut minsta varit 3km, så ja man var inte hundra ännu, men gick bättre idag, och vart även en promenad mot kvällen igår på ca 1.43km så en bra början...  


Några foto från midsommarhelgen, vart ju inte riktigt som planerat,men några foto vart de ju ändå...

               

Nu blir de mera kaffe   och fortsätta höra på regnet som faller, och var en stund sen sista mullret så får se om de kommer mera eller om de tyvärr var slut lika fort som de började, men hoppas på mera muller och brak...  


  Pussar,Kramar & Kärlek  

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards