Alla inlägg den 11 juni 2019

Av teolinda - 11 juni 2019 16:31

Vaknade upp med ovädershuvud,men nu har de lättat och börjar kännas bra eftr lite mer än ett dygn, men ja varit en riktig tung dag idag,försökt fokusera på åskan som kom förbi och höll på i flera timmar,gillar åska men alltid mysigast när de är natt och svart ute,jag har rastat dammsugaren,tvättat alla golv,städat,diskat och fixat...

Fått två kaffe besök plus mor,och hon tillhör ju här så är inte inräknad i kaffe/fika besök, och så gick jag och mor på en promenad till stranden innan regn å åska startade,kom dock inte så mycket,men 16mm hittills idag och 5mm i går är ju något i allafall, och så gick jag en lite längre promenad runt tiden då jag & Rex annars gick sista promenaden innan hemfärd...


Foto från morgonens promenad med mor...

 


Men hur mycket jag än försökt så har tankarna hela tiden gått till Rex, och nu när han fått somna kommer även sorgen mera för lilla Ebbis, men jag och Rex fick såna otroligt starka band efter jag ramlade och dom var med mig när de skedde, och när Ebbis fick somna in i början av året vart dom banden mellan mig och honom starkare, och han vart ju terapi för Ebbis på något vis,  men nu finns ingen och de känns ännu tungt och då tisdagar varit den stadiga hunddagen så har de känts extra tungt idag, och lite tårar har ju kommit,  för hur mycket jag än gjort och allt jag försökt fokusera på,så har tankarna och sorgen kommit,vet att de blir bättre och visste någonstans att denna dag skulle bli extra tung,och han hade ju ont i slutet,så han slipper ha ont,världens finaste Rex...  


Sista Skogspromenaden med både Ebbis och Rex, innan hon vart sämre och inte vart några längre skogspromenader...


 

Sista promenaden vid stranden nere vid havet, när Rex tog en simtur...


 

Min Mitte hårboll har dock försökt ta över Rex jobb,  för Rex lade sig alltid några gånger med huvudet på datorn,och oftast lade han huvudet så dumt så att de serie eller filmer jag såg vart fort hastighet, ibland lade han huvudet på hörnet av datorn,och då hände de ju inte nåt, då han visste att jag vart sur när han kom i mot den där knappen...  

Men min mitte hårboll har nu tagit de jobbet och smyger över datorn då och då, ja han vet också att han inte ska göra de,men som Rex så är han ju tvungen att retas, och visst fan trampar även mitte på den där jävla tangenten,så ja han tagit över jobbet så att säga, och idag har båda mina små hårbollar sovit i sängen och varit mest i sovrummet, fast dom inte behövt ligga där inne...  


Hittade foto på både Ebbis och Rex å när lilla bossen låg på sin plats och Rex ville ligga där,så han låtsades vara en knähund...

 

  Pussar,Kramar & Kärlek  

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards