Alla inlägg den 28 juli 2018

Av teolinda - 28 juli 2018 07:08

Vaknade tidigt som oftast men de var rätt bra denna dag,   hörde något vid kattluckan och när jag kom upp så fick jag se att den var ju låst, hade glömt att kolla den efter sötnosen var vid den,så hon lyckats låsa den åt båda håll, så de har ju inte kommit in inatt...    

Men dom varit inne vid mor och gjort försök med högt jamande, men mor hade inte fattat,och  hur kunde  hon gjort de, men när jag berättade vad som hade hänt så vart de mycket klart och tydligt att dom försökt få mor att förstå och hjälpa dem, mina fina älskade killar...   


Nu under morgonen började regnet falla, de vart lätt sommarregn,   men tyvärr höll de inte på så länge och vart just en droppe i havet, men lever på hoppet att de kommer mera,och inte för de är så hett, för varmt är de ju ändå,     men de är bra läskig torka nu och lider med bönder, djuren och naturen och de hemska risken för brand,för att jag svettas de är hett som tusan, är inget som stör mig och gnälla över den är ingen mening, men som sagt lider med de hemska torkan ger,   så får gärna regna en vecka med lugnt sommar regn, lär ju inte ske, men man lever på hoppet...  


Är de någon som sitter djupt i mitt hjärta så är de min systerdotter juni, älskade unge...!

 

Men ingen slump att man är utbildad inom området barn,   med inriktning åldrar 1-4år för har alltid gillat barn och började tidigt med barnvakt, och min inriktning i livet har alltid varit inom området barn,    men de som inte fanns med i planeringen är ju att kroppen skulle sätta stopp för de...   


Men ja jag har svårt att sitta still när de finns barn nära,    och måste vara med och busa och leka, försöker ta de lugnt pga kroppen, men de är mycket svårt för mig, för älskar barn när dom får vara barn och allt vad de innebär,  de finns ingen större glädje än att se barn leka,busa, kladda, äta glass med hela ansiktet   och få vara barn, de ger stor kärlek,styrka och energi    men ja  att aldrig få biologiska barn är en sorg,   men som tur är så har jag många underbara i mitt liv, som lånar ut sina juveler...  

 

och nu är de 60 Dagar till avresa till Barcelona   och ser lovande ut att kunna åka utan tillbehör av tex kryckor,käpp, så de gr mig extra glad...   


  Pussar,Kramar & Kärlek  


Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards