Alla inlägg den 20 juli 2018

Av teolinda - 20 juli 2018 16:45

Ja de vart en händelserik dag och värmen fortsätter,   och nu är himlen åter igen klarblå,var något grått i närheten men kom inte hit, och åter igen inte en endaste droppe regn, och de behövs regn, är  så  torrt så de är skrämmande där ute...   

 

Idag kom världens finaste Juni förbi, mosters ögonsten     och vi var ute och på framsidan, då de finns massa skoj där, ja jag har pratat med ägarna och barn som kommer hälsar på mig, får leka där ute, och de är snällt,   och sen vart de att åka hem till far på gården och fixa lite och så mysa ännu mera med Juni..  

 

Sen hem igen och där lade sig hundarna helt slut och vilade,   de vart mycket nya dofter och intryck på gården,   men sen vart fika med söta busungarna Zigge & Zelma å deras mor,   och så var även min mor med, på min baksida, och sen kom även juni med familj förbi en snabbis, så hade dom bästa här samtidigt,   och fick träffa Juni extra mycket idag, de bor ju i Sthlm annars och bara nere på ön nu och hälsar på....

 

Ja vad säger man haha...!

 


Jag gillar inte människor med fula beteende och fula attityder,  varken vuxna eller barn, som tur är så är de flesta barn jag har runt mig inte såna barn, och är mera busiga än något annat,     och har  inte fult beteende och dålig attityd mot andra,   men har senaste tiden både hört och varit med om barn med ruskig dålig attityd..  


och nej gillar de inte,    barn kan vara skrikiga, bortskämda, sura, glada,blir arga,busiga,vill inte lyssna,blir ledsna,har svårt att sitta still osv och de säger jag inget om, men barn med fult beteende och ful attityd gillar jag verkligen inte,   varken hos vuxna eller barn som sagt, och när man blir utsatt eller hör barn med ruskigt fult beteende, och dålig attityd, så blir man lätt irriterar,   men givetvis behandlar jag alla barn på ett bra sätt,varken jag älskar barnens föräldrar eller avskyr dem, och pratar med barnen på ett sätt man ska, och visar hur man faktiskt behandlar andra,   men nej jag gillar inte människor i någon ålder, med taskig attityd som pratar  med andra på fult sätt....   


Här kommer foto på stranden när jag gillar den som mest, och hur den ser ut under sommaren, när den är som jag gillar, och  man är helt själv och man känner harmoni av havet och de enda som hörs är fågelkvitter, då är den helt klart som bäst...!

 

Nu blir de soffan och serie/film resten av denna dag och kväll, gjort lite för mycket idag känner jag, och värmen blir man ju slut av,   men gör som sjukgymnasten sagt är ok, och försöker mitt bästa med allt,men då kroppen bråkar hela tiden, så blir man trött och ledsen, och ja de är surt detta, för skulle jag inte ramlat och fått en fraktur i knäet så skulle detta bli den bästa sommaren på länge,   och ja jag tjatar om de, men fy va less jag är å detta, minst sagt...  


Men mera kaffe och så av med ortos, så benet får vila lite,   och ligga på soffan, och hoppas på en okej kväll, och så får man även hoppas de blir en bra natt,     dessa fåtal timmar  med sömn man fått, börjar bli jobbigt, men  tur man inte ska göra något större om dagarna, så man  inte behöver mer  styrka och energi än man får, men som alltid gör jag mitt bästa och lever på hoppet...  


  Pussar,Kramar & Kärlek  


 

 

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards