Direktlänk till inlägg 12 december 2020

Pandemi stoppar bland annat resor,så då får man drömma sig tillbaka till resor man redan varit på...!

Av teolinda - 12 december 2020 09:31

Denna pandemi börjar ta på en och är mycket tröttsam, och som alla andra önskar jag att detta kan vara över snart,och tills dess får man göra de bästa med allt och har ju ett få antal som jag räknar in i min "familj" så kaffe stunder tar vi minsann, och har ett jobb jag trivs med och mår mycket bättre,kroppen ger en del extra smärtor senaste tiden men tycker de funkar bra ännu....


Jag älskar att resa och gärna nya äventyr se nya saker,och vill hinna med så många länder i världen de går innan jag lämnar detta liv,men just nu är de ju stopp med resor och håller mig här på ön, fast jag saknar syster med familj och extra mycket världens finaste Juni,men får ha tålamod och vänta på dagen jag kan komma över till sthlm eller den dagen jag vågar lämna ön och åka över till sthlm....


När jag inte reser så kollar jag runt på nätet och planerar resa som oftast finns ett mål att åka,men inte ens de är kul, då man inte alls vet när detta är över,men blivit extra tittande på foto från mina resor och drömma mig tillbaka, och gjort antal kollage från mina resor som kommer här under....


Här kommer tre kollage från stora USA resan, bara några få foto från denna resa,samlat några ställen men finns ännu flera ställen jag var under den resan....

     

Här kommer två kollage från Turkiet från två olika resor tio år i mellan varandra...

   

Här kommer foto från Malta resan,polen resan och kryssningen Dasboot till Finland

     

foto från två olika resor till bulgarien...

 

Här kommer foto från Tunisien resan,Rhodos resan och Cypern, och då jag har släkt på Cypern så blir de återkommande resa dit,nu var de ett tag sen och längtar även över dit...

     

Kreta har jag varit 3gånger och blivit två gånger till platanias liten bit från chania och sista till orten platanes som ligger nära Rethymnon stad och här kommer foto rån dom tre resorna


     

Så vart de en resa till Spaien där vi bodde på en ort som heter Santa Susanna och ligger vid Costa Brava kusten, en ca timme från Barcelona och vart ju tåget in till staden och här kommer foto från Santa Susanna och Barcelona....

     

Nu får man dricka lite mera kaffe och sen får man se vad denna gråa dag tänker erbjuda och önskar alla i mitt liv en toppenbra dag och var rädda om er...


  Pussar,Kramar & Kärlek  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teolinda - 20 mars 2023 13:24

Ja då jag sitter här sjukskriven så tänkte jag att jag skulle skriva några rader i min blogg... Ja detta är öken, det enda jag vill är att kunna åka till mitt arbete och kunna gå mina promenader,men när man typ inte kan gå utan måste ha käpp, så är...

Av teolinda - 14 februari 2023 15:13

Det var jätte länge sen jag skrev här i bloggen, Så tänkte jag skulle göra ett försök denna 14Februari 2023, ja den så kallade Alla hjärtansdag....    Jag myser med mina små håriga fyrbenta vänner dagligen och kan visa alla underbara i mitt liv k...

Av teolinda - 14 september 2022 08:37

Det var nu flera månader jag skrev,tiden springer ifrån mig, och denna sommar har vädret varit väldigt ostadigt, visst de varit varmt och solen har levererat, men de varit ostadigt och de är jobbigt för mig,men ca 14dagar som var till min fördel och ...

Av teolinda - 21 maj 2022 12:33


Igår på jobbet fick jag yrsel, mådde illa och extra ont i huvudet, och vart så jobbig så jag vart tvungen att hålla mig i en vägg för allt vart mörkare och hörde röster men lät som folk pratade långt borta i ett rör, när de vart lite bättre tänkte ja...

Av teolinda - 5 maj 2022 14:03

Ja väldigt länge sen jag bloggade, tiden springer iväg och vet inte riktigt vad tiden går vägen, men nu sitter jag ute på min baksida och har de mys och skön vår solen och underbara maj har startat....   Hade tyvärr ingen jätte bra natt, drömde m...

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards