Alla inlägg den 28 januari 2019

Av teolinda - 28 januari 2019 10:04

Ja denna helg vart en jobbig helg, men hade flertal fika besök så vart även en hel del skratt,   men de är tufft för mig under vintern, då jag har extrema smärtor och försker bita ihop mot smärtorna så mycket jag bara kan, för vill inte ta de starka lindringen om jag inte måste...  


Men ja jag har full förståelse för alla som har svårt att förstå hur tufft de är, och skulle nog inte heller riktigt förstått själv om jag inte levde med de,och vet hur jobbigt de faktiskt är och hur mycket man biter ihop, fast man bara vill gråta och ge upp,   men då jag lever med detta så vet jag tyvärr hur tufft de är, och denna natt/dag är en sån dag då smärtorna är extrema och fått ta full dosering redan,så kan bara göra mitt bästa här hemma, för finns inge kraft till något och då jag försöker bita ihop så mycket jag kan, så blir jag ju groggy när jag blir tvungen att ta full dosering redan under förmiddagen...  


ja jag ser de som misslyckande och mår ju även dåligt äver de, när dessa dagar kommer, när jag redan på förmidagen fått ta full dosering,  men försöker att inte trycka ner mig själv så mycket, och försöker påminna mig själv att jag gör mitt bästa, och vet att jag inte är värdelös för att smärtorna blir för tuffa och måste ta lindring och vara hemma från jobbet och andra planer jag kan ha...  


Men visst är de lättare att skita i allt och ge upp,   men de är något jag aldrig kommer göra, utan försöker vara positiv och trycka bort allt de negativa, och gör mitt bästa med de jag har, och försöker påminna mig att jag är inte misslyckad och värdelös för att jag blivit tvungen att lindra med stark lindring, och inte haft kraften att bita ihop, som jag gör dagligen...  


Min svasse hårboll sitter och tittar på de vita som kommit i helgen och i natt...!

 


Men ja som jag skrev i början så fick jag flera fika besök i helgen,   och fick även fina rosor,och de blir man ju glad över och en väldigt fint att ge blommor, två av besken var för tok för länge sen vi sågs, så de var ju extra kul att äntligen ses och dricka lite kaffe och snacka lite skit...  


Mina fina rosor som jag fick i helgen...!

 


Men nu mera kaffe   och sen ett hett spa bad så man kanske kan lyckas lindra mera, fick även bli ett hett bad i natt, skönt att grannen vägg i vägg inte är hemma och tror dom är utomlands, inte för jag tror han hör mina nattliga heta bad, men då dom inte är hemma så är de ju lugnt...  


  Pussar,Kramar & Kärlek  

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards