Alla inlägg den 24 januari 2019

Av teolinda - 24 januari 2019 10:41

Solen strålar vackert men riktigt kallt där ute,   jag och Rex lyckades ta en strand promenad under morgonen, men de känns jätte konstigt att han är ensam, har alltid varit två när jag är hundvakt, början så var de Amira den lilla fransyskan och lilla Ebbis, och Amira somnade in för några år sedan,och nu de senaste åren har de varit Rex och lilla Ebbis, så har alltid varit minst 2st när jag varit hundvakt, så känns jätte konstigt nu...  


Lilla Ebbis som skulle fylla 14 nu i slutet av januari fick igår somna in för evigt,  hon hade kommit upp i åldern och varit skruttig men åter igen har hon varit som vanligt, och känts som hon var på bättringsvägen, men de vart sämre och en hund ska vara hund och inte behöva lida,  och kan man inte gå klokt och visar tecken att man inte mår bra,och man gjort allt man kan göra, så måste tuffa beslut tas, och nu sover hon gott, ja en del tårar har de blivit, hon var ju min vän och har funnits i mitt hjärta sen hon var liten, men nu behöver hon inte kämpa eller ha inte lilla gumman...  


Skrev en dikt till lilla Ebbis igår efter beskedet kom, min lilla fyrbenta vän...  

 


Rex även kallad herr glupsk ligger nu här bredvid mig, och ger massa kärlek   och har hittills idag visat sitt bästa jag,   och vart som sagt även en liten promenad på stranden, men ska snart sätta igång med dagen på riktigt, lite städning och ut med sopor och kompost står på planeringen, men först lite mera kaffe...  


Foto från morgonens promenad, på den fina solen, men ja är ju alltid bättre att se de live...

 

  Pussar,Kramar & Kärlek  

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards