Direktlänk till inlägg 10 augusti 2019

Solen får gärna visa sig, men man får se hur denna dag blir...!

Av teolinda - 10 augusti 2019 10:39

Grått och burrigt är det denn dag,   dock inte jätte kallt,men saknar värme och sol, å stabilt väder har de varit snålt med denna sommar tyvärr, men de få veckor de varit varmt och stabilt får man vara glad över...  


Varit iväg och jobbat lite,  men man märker stort att säsongen närmar sig sitt slut,men är glad att jag har någon vecka till,men nu kommer inte alarmet ringa runt 03.30 utan får sovmorgon till ca 04.15 och de är ju min normala tid att gå upp,   vill pricka in när de första börjar jobba så jag inte behöver låsa ochlarma å hålla på, så får se hur de blir i morgon när jag tagit sovmorgon...  

Men har trivits mycket bra och mått bättre och varit glad när jag åkt iväg,   synd att de inte är närmare att köra,och att jag har denna kropp som inte fixar så mycket som jag skulle vilja,men varit mycket bra sommar och skulle inte tveka om jag fick frågan att komma tillbaka nästa sommar,och är taksam för denna nya erfarenhet som bara varit positivt    men just nu får man se hur framtiden ser ut och hur de blir när detta år är slut och 2020 startar....  


Har alltid haft svårt att fota fjärilar med mobilen,men lyckades godkänt bra i veckan...

 


Nu kan man börja ut på cykeln igen, varit för mycket liv och rörelse på byn så man inte riktigt vågat cykla, så blivit små korta promenader, och annan träning   men nu är de som vanligt igen och tillbaka till cykel och promenader igen, har dock bara 2kg kvar till målet på 10kg ner innan ca 7sep, så får vara nöjd,   då de inte blivit någon cykelträning under ett antal veckor...


Foto nr 1 var innan jag förra året ramlade och fick fraktur i knäet å låg på soffan från mitten av April till Sista Aug och gick upp en massa vikt, och foto nr 2 är tagit för två dagar sedan den 8Aug 2019....

 


Nu blir de mys med hårbollar, soffläge till lite serie och så kaffe,   sen får man se vad dagen har att ge, tanken är att gå ut och äta ikväll,men får se hur vädret blir, för regnar de och är skitväder så skiter i allafall jag i det, men får se hur de blir,   har ännu en vecka kvar så hinner innan de stänger,risk är dock för varje dag att de blir mindre och mindre mat, då de redan 2veckor innan stängning inte har vissa saker, men nu mera kaffe...  


Mina bröder är mycket nära varandra och tvättar varandra ofta,men när man filmar och dom ser de,så är de oftas som med denna video,att de slutas typ "va nä vi gör inget här, inget att se"...   


 

  Pussar,Kramar & Kärlek  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teolinda - 20 mars 2023 13:24

Ja då jag sitter här sjukskriven så tänkte jag att jag skulle skriva några rader i min blogg... Ja detta är öken, det enda jag vill är att kunna åka till mitt arbete och kunna gå mina promenader,men när man typ inte kan gå utan måste ha käpp, så är...

Av teolinda - 14 februari 2023 15:13

Det var jätte länge sen jag skrev här i bloggen, Så tänkte jag skulle göra ett försök denna 14Februari 2023, ja den så kallade Alla hjärtansdag....    Jag myser med mina små håriga fyrbenta vänner dagligen och kan visa alla underbara i mitt liv k...

Av teolinda - 14 september 2022 08:37

Det var nu flera månader jag skrev,tiden springer ifrån mig, och denna sommar har vädret varit väldigt ostadigt, visst de varit varmt och solen har levererat, men de varit ostadigt och de är jobbigt för mig,men ca 14dagar som var till min fördel och ...

Av teolinda - 21 maj 2022 12:33


Igår på jobbet fick jag yrsel, mådde illa och extra ont i huvudet, och vart så jobbig så jag vart tvungen att hålla mig i en vägg för allt vart mörkare och hörde röster men lät som folk pratade långt borta i ett rör, när de vart lite bättre tänkte ja...

Av teolinda - 5 maj 2022 14:03

Ja väldigt länge sen jag bloggade, tiden springer iväg och vet inte riktigt vad tiden går vägen, men nu sitter jag ute på min baksida och har de mys och skön vår solen och underbara maj har startat....   Hade tyvärr ingen jätte bra natt, drömde m...

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards