Alla inlägg den 4 augusti 2019

Av teolinda - 4 augusti 2019 13:17

Snart är en vecka åter slut, och denna vecka gick för tok för fort, vart en snabb visit till sthlm och saknar fina underbara Juni väldigt mycket,   Vi hade så mys, de vart lek, bus, pyssel massa mys och små utflykter till olika parker,fick se hennes förskola,och stället där de är bad på sommaren och skridskor på vintern och mycket mera...


Ja de var just bara moster Linda som funkade de dagar jag var där, så första kvällen när de var dags för sängen så vart de läsa bok,mysa en stund, och puss å kram och godnatt, och då säger sötnosen: Moster Linda jag tycker om dig,   då kom de nästan en tår. och de sa hon flera gånger under tiden jag var där,och när vi satt och pysslade och hon ville ha lim,sax osv och hon fick de så sa hon: Tack snälla du, underbara unge...  

Så ja saknade är stor och finns vissa saker som gör så de är frustrerande att bo här på ön och vissa jag saknar extra mycket bor andra sida vattnet, men man får göra de bästa med det,som med allt annat i livet...


Saknar lilla underbara ungen....  

När man satt på tåget och var på väg till huddinge, så åkte man ju förbi flera ställen som man har minnen från sen man bodde i sthlm, och Upplands Väsby var ju ett av de ställen jag bodde på under mina år i Sthlm...  

Skönt att kunna ta flyget,  de går fort och man slipper stödja något som ingår i mobbing,hetsjakt och liknande, då jag inte tycker de är ok att mobba,utesluta,trakassera,hetsjakt på olika grupper av människor osv, så tar helst flyg över än att ta båten, ja de kommer ju komma tillfällen då jag inte har något val än att ta båten, men den dagen den sorgen....  

   

Foto från bad stället lilla juni badar och har mys när sommaren är igång, och på vintern blir de på med skridskorna, och de var ett jätte mysigt ställe, och inte alls så långt från deras hem...


Jag har ju och håller ju på med ett extra projekt denna sommar,   och lite trist att de redan är aug och sommaren går mot slutet, känt och känner glädje när jag sätter mig i bilen tidigt som tusan,känns som jag gör något bra och får nya erfarenheter,  önskade kroppen inte var trasig,och inte fixar allt jag skulle önska kunna,men har inte mått så här bra psykiskt på länge,och trivs bra med de jag gör, och känslan att säga godmorgon till andra och i samma mening säga hejdå och hoppas ni får en bra dag, är en fantastisk känsla hehe. 

Ja smärtfri är man ju inte,   men den mesta smärtan är boven det ostadiga vädret, för detta ostadiga som kommer hela tiden ställer till de för mig, och de varma stadiga har varit för tok för få dagar,   ja de varit varma dagar, men hjälper sådär när de inte är stabilt, för de ostadiga är de som ställer till de, värst är dock snö,minusgrader och ostadigt,så har inte i närheten så ont som under höst och vintern,så ja sommarsäsongen kunde vart flera månader än vad de är,istället för 3månader kunde sommaren varit 6månader och höst,vår å vinter delat på 6mån,de skulle vart nåt de...  


  Pussar,Kramar & Kärlek  

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards