Direktlänk till inlägg 5 augusti 2019

Glad,tacksam & solen strålar, samtidigt som jag känner mig sorgsen inombords...!

Av teolinda - 5 augusti 2019 11:55

Måndag och åter en ny vecka startat, och helgen har gått på bra utan några större missöden, men känner mig lite sorgsen inom mig,   för sommarens projekt håller på att gå mot sitt slut, man märker stor skillnad där ute, att turist säsongen är på slutet tyvärr och snart behövs jag inte längre...  men vart dock längre än jag trodde från början,då jag hoppade in för någon som skadade sig, men verkar som att jag gjort någon nytta i allafall...  


Vädergudarna är dom som varit jobbigast med de ostadiga vädret,   drömmen var ju att de kunde vara varmt och stabilt då de är de absolut bästa för mig,och kunde få förra sommaren utan en fraktur i knäet, men de tyckte inte vädret...

Men detta projekt har funkat bra,och jobba själv i min takt och vad min kropp säger ok till, ja man kan ju sakna arbetskamrater,men funkat riktigt bra med att säga godmorgon,tagit några ord och sen sagt hejdå, och önska en bra dag  Ja de har funkat bra som tusan faktiskt, men ja jag har ju ett bra socialt nät runt mig i allmänt, så får gemenskap så ofta jag känner för de...  


Men jag kunde lätt hållit på med detta projekt minst en månad till,   så hur löser jag de, får allt googla och se hur man förlänger säsongen, så den håller på hela aug i Burgsvik, ett antal busslast med massa folk i aug skulle vart något,eller trycka på backen och spola tillbaka och börjar om sommaren igen funkar ju också, för vet inte vart Juli tog vägen,den bara försvann hur fort som helst i år...  


Men här i min by är de skönt att de börjar lugn av, så dags att sätta igång med cykelturer och promenader igen,  för då jag är skadad så har de varit för oroande för mig, för lätt hänt att något händer när de är så mycket rörelser av bland annat bilar,cyklister gående,moppar,golfbilar, trampcyklar, och mycket mera.

Men nu när de lugnat av så kan man sätta igång igen och hålla på fram tills vintern och halkan kommer, och kan ju njuta och vara varmt både nu i aug och sep om man kan få någon tur någon gång, lever på hoppet....  


ja jag är även mycket tacksam och glad för de nya erfarenheter, och denna möjlighet jag fått uppleva denna sommar,   för man lär sig saker hela livet, och får erfarenheter att fylla på listan med, och nya erfarenheter är aldrig fel   och som sagt trivts mycket bra med detta projekt....  


I morse när jag körde iväg, så var de ca 6plus och de var kyligt minsann, så skulle nästan behövt en mössa som på fotot från snapchat....

 

Men nu är de ca 1månad tills nästa äventyr kommer,   och de ser jag fram emot och ska bli riktigt mys och härligt om allt går som de ska, och de ska de ju...  


  Pussar,Kramar & Kärlek  




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teolinda - 20 mars 2023 13:24

Ja då jag sitter här sjukskriven så tänkte jag att jag skulle skriva några rader i min blogg... Ja detta är öken, det enda jag vill är att kunna åka till mitt arbete och kunna gå mina promenader,men när man typ inte kan gå utan måste ha käpp, så är...

Av teolinda - 14 februari 2023 15:13

Det var jätte länge sen jag skrev här i bloggen, Så tänkte jag skulle göra ett försök denna 14Februari 2023, ja den så kallade Alla hjärtansdag....    Jag myser med mina små håriga fyrbenta vänner dagligen och kan visa alla underbara i mitt liv k...

Av teolinda - 14 september 2022 08:37

Det var nu flera månader jag skrev,tiden springer ifrån mig, och denna sommar har vädret varit väldigt ostadigt, visst de varit varmt och solen har levererat, men de varit ostadigt och de är jobbigt för mig,men ca 14dagar som var till min fördel och ...

Av teolinda - 21 maj 2022 12:33


Igår på jobbet fick jag yrsel, mådde illa och extra ont i huvudet, och vart så jobbig så jag vart tvungen att hålla mig i en vägg för allt vart mörkare och hörde röster men lät som folk pratade långt borta i ett rör, när de vart lite bättre tänkte ja...

Av teolinda - 5 maj 2022 14:03

Ja väldigt länge sen jag bloggade, tiden springer iväg och vet inte riktigt vad tiden går vägen, men nu sitter jag ute på min baksida och har de mys och skön vår solen och underbara maj har startat....   Hade tyvärr ingen jätte bra natt, drömde m...

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards