Direktlänk till inlägg 17 juli 2019

Härligt med de dagar,när allt rullar på som de ska under morgonen...!

Av teolinda - 17 juli 2019 08:38

Ja tänk va mycket bättre allt går när de inte är strömavbrott när man börjar jobba,   lördags så slocknade ön typ när jag gick ut till bilen och vart ju en del fördröjning, plus att de strulade typ på flera saker,och inget rullade på som de skulle,   ja jag var klar innan tid och bara min egna tidsplan som sprack, och så vart de strömavbrott även måndag morgon, då var de illa för den var borta när jag gick upp och fick inge morgon kaffe,de var inte bra alls de nej   för när väl strömmen kom så var de ju full ös för att de inte skulle bli allt för mycket fördröjning,så då vart de inte kaffe förrän jag kom hem, men mor varit inne vid mig och fixat så kaffet var klart när jag kom hem, och de var mycket bra....  

Idag fanns de ström och allt rullade på som de ska,så gick jätte bra,  haft problem med dom där jävla baguetterna, inte lätt med flera viljor och alla tycker olika, och så är de ju i livet,men idag tog jag ut dom när jag kände att de var nog så jag ville ha dom själv,så hoppas nu på de bästa....   


Vädret driver mig dock till vansinne och känns jävla orättvist att jag förra sommaren låg ed fraktur i knäet hela jävla sommaren och de var de perfekta vädret för min kropp,  men pga skadan så hjälpte inte de härliga vädret så mycket, för vart tvungen att leva på lindring.

I år så är de velande och mest ostabilt, typ varannan dag och varannan vecka väder, och de dagar sol och värme kommer så hinner de inte bli stabilt innan de blir fortsatt ostadigt skit väder,   så tror vädret är den stora boven i år och skulle helt klart varit mera hanterbart om de var varmt stabilt soligt väder,men tydligen går de inte för sig denna sommaren, om de inte vänder nu, något jag hoppas på, och sista som överger mig i alla lägen är ju hoppet....  


Att de kom 6mm på natten och igår på kvällen kom de inom loppet av 15min ca 8mm regn och sen någon timmer efter med lätt sommar regn, och de gillade mina rosor, så ändå de...

 


Idag ser de dock ut som de blir en fin varm dag,   och de går bra och får gärna bli stabilt väder nu, och i morgon en sväng till jobb nummer 1 och göra klart lönearbete, så en lugn dag står de idag på planeringen...  


  Puss,Kram & Kärlek  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teolinda - 20 mars 2023 13:24

Ja då jag sitter här sjukskriven så tänkte jag att jag skulle skriva några rader i min blogg... Ja detta är öken, det enda jag vill är att kunna åka till mitt arbete och kunna gå mina promenader,men när man typ inte kan gå utan måste ha käpp, så är...

Av teolinda - 14 februari 2023 15:13

Det var jätte länge sen jag skrev här i bloggen, Så tänkte jag skulle göra ett försök denna 14Februari 2023, ja den så kallade Alla hjärtansdag....    Jag myser med mina små håriga fyrbenta vänner dagligen och kan visa alla underbara i mitt liv k...

Av teolinda - 14 september 2022 08:37

Det var nu flera månader jag skrev,tiden springer ifrån mig, och denna sommar har vädret varit väldigt ostadigt, visst de varit varmt och solen har levererat, men de varit ostadigt och de är jobbigt för mig,men ca 14dagar som var till min fördel och ...

Av teolinda - 21 maj 2022 12:33


Igår på jobbet fick jag yrsel, mådde illa och extra ont i huvudet, och vart så jobbig så jag vart tvungen att hålla mig i en vägg för allt vart mörkare och hörde röster men lät som folk pratade långt borta i ett rör, när de vart lite bättre tänkte ja...

Av teolinda - 5 maj 2022 14:03

Ja väldigt länge sen jag bloggade, tiden springer iväg och vet inte riktigt vad tiden går vägen, men nu sitter jag ute på min baksida och har de mys och skön vår solen och underbara maj har startat....   Hade tyvärr ingen jätte bra natt, drömde m...

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards