Direktlänk till inlägg 10 juli 2019

Känner mig nöjd & nu ska bara vädergudarna ge mig de jag behöver..!

Av teolinda - 10 juli 2019 12:45

Detta ostadiga väder börjar ta på mig,  de blir svårare att bita ihop och göra mitt bästa mot de onda, och tillkommer ju extra saker när vädret inte är som denna kropp gillar bäst, så snälla vädergudar ge mig stabilt varmt sommarväder,   jag ber er nu på mina knä, snälla...  


Jag har tidigare trott att jag inte fixade stress eller ha fullt upp med något som ska göras innan en viss tid, att ha fullt upp under en viss tid varit för tufft, och är något jag har jobbigt med,   men tror numera på att de handlar om att jobba med flera andra i en situation där de tex är stress eller mycket känslor i omlopp, för är människor stressade eller inte nöjda med något, är de inte positiva känslor som strålar ut, och jag känner alla känslorna runt mig,så jobba själv och bara fokusera på de jag håller på med,har visat sig nu att de funkar mycket bra...  


Många saker har tidigare varit en gåta för mig,  men när jag fick bekräftat att jag är väldigt empatisk så har många gåtor fått svar och de gör så jag kan hitta lösningar på saker, och de förklarar även varför mig själv varför min panikångest kan komma när jag är i små rum med mycket folk,och de problemet har jag haft sen jag var liten   Ja de går bättre när de är positiva känslor, men tex sitta i ett rum där de nästan bara finns känslor av de negativa slaget är skitjobbigt, och sist jag satt i en sån sits, fick jag känna av panikångesten igen efter mycket lång tid, och hoppas jag slipper sitta i ett sånt rum någonsin igen,tänker inte gå in i detaljer, men mina närmaste vet exakt vilket litet rum jag skriver om, och tänker då mest för de utsatta och drabbade,   för mig var situationen i de rummet de jobbiga, men för de oskyldigt drabbade är de mycket värre, och har mycket mer att säga om de,men väljer att stoppa där, och de får bli en blogg en annan gång om den situationen....


och så här glad vart moster Linda när hon fick en jätte fin teckning med hjärta i posten, att öppna ett brev med finaste Junis teckning var något som gav mig mycket glädje och kärlek denna morgon....

 


Jag är även väldigt glad över beslutet att endast ställa mig på vågen en gång i månaden,  för ja jag har ju målet att gå ner 10kg innan 7Sep och då måste jag ha ett öga på vågen,men detta mål har jag då jag gick upp så otroligt mycket under frakturen förra sommarhalvåret,   men sen blir de bort med vågen, för viktigare att må bra än vad siffror på vågen säger.  

Och när jag gått ner dessa 10kg så är jag inte i närheten av den vikt dom tycker man ska väga, när man läser om bmi osv, men aldrig haft som mål att gå ner så mycket, och ja jag har varit nära och då mådde jag inte heller bra, precis som när jag gick upp förra året   men ska bli skönt sen när jag släpper vågen och fokuserar på att må bra, istället för siffror på vågen och jag känner mig nöjd med mitt beslut,   och har ju kommit ut mera nu, så lyckas ta promenader och cykelturer som jag är nöjd med, och de är skönt för när vintern kommer så blir de smärtsammare och då får man göra de bästa med de man har, och då blir motionsbiten extremt mycket jobbigare,så man får göra va man kan nu och sitt bästa sen....  


  Pussar,Kramar & Kärlek  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teolinda - 20 mars 2023 13:24

Ja då jag sitter här sjukskriven så tänkte jag att jag skulle skriva några rader i min blogg... Ja detta är öken, det enda jag vill är att kunna åka till mitt arbete och kunna gå mina promenader,men när man typ inte kan gå utan måste ha käpp, så är...

Av teolinda - 14 februari 2023 15:13

Det var jätte länge sen jag skrev här i bloggen, Så tänkte jag skulle göra ett försök denna 14Februari 2023, ja den så kallade Alla hjärtansdag....    Jag myser med mina små håriga fyrbenta vänner dagligen och kan visa alla underbara i mitt liv k...

Av teolinda - 14 september 2022 08:37

Det var nu flera månader jag skrev,tiden springer ifrån mig, och denna sommar har vädret varit väldigt ostadigt, visst de varit varmt och solen har levererat, men de varit ostadigt och de är jobbigt för mig,men ca 14dagar som var till min fördel och ...

Av teolinda - 21 maj 2022 12:33


Igår på jobbet fick jag yrsel, mådde illa och extra ont i huvudet, och vart så jobbig så jag vart tvungen att hålla mig i en vägg för allt vart mörkare och hörde röster men lät som folk pratade långt borta i ett rör, när de vart lite bättre tänkte ja...

Av teolinda - 5 maj 2022 14:03

Ja väldigt länge sen jag bloggade, tiden springer iväg och vet inte riktigt vad tiden går vägen, men nu sitter jag ute på min baksida och har de mys och skön vår solen och underbara maj har startat....   Hade tyvärr ingen jätte bra natt, drömde m...

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards