Direktlänk till inlägg 7 juli 2019

Söndag den 7juli 2019 och alla får ha sina åsikter...!

Av teolinda - 7 juli 2019 07:03

Söndag och igår vart den klass 1 varning över ön, för mycket regn med risk för åska,   men vår mätare visade inte mycket regn inte, och åskan hörde jag inget av, men sovit över de förr,men borde märkt nåt om de var riktigt åskväder, och nu strålar solen igen...  


Jag tycker de är tråkigt att Sverige är ett land som inte ger ordentliga straff, trakasserier, kontaktbrott,våldtäkt,misshandel med mera får inge konsekvenser,   för ser inte böter och villkorlig som något straff när man gör illa andra människor...   

Nu står Sverige även bakom mobbing,utfrysning,hetsjakt, som de faktiskt blivit efter den nya rökningsförbudet...


ja jag är rökare,men tar alltid hänsyn till andra, tänder inte bredvid någon, går hellre iväg, försöker ha koll mot vilket håll röken går osv, kastar inte fimpar överallt, ser de som självklart, men ställer någon sig bredvid mig för att klaga och gnälla så sitter felet inte hos mig,   och skulle jag varit icke rökare så skulle jag även ha åsikten att inte kunna stödja tex mobbing,för de är exakt vad denna nya lag av förbud rökning står bakom...  

ja många icke rökare gillar denna nya lag och står bakom mobbing, men starka parfymer som får vissa människor att få svårt med andningen är där emot helt ok....


Jag tycker att de gått för långt detta och som sagt ser inte skillnad att utesluta mobba rökarna,som att göra samma sak mot överviktiga, som t.ex du din tjockis ta inte upp för mycket plats, för då är du inte välkommen, och mobbing kommer jag aldrig stå bakom och hjälpa...  


Men de är min åsikt och alla får lov till att tycka som man tycker,men jag tycker inte om saker som skadar,mobbar osv...


Jag ser ingen skillnad på dessa bilder,för båda utesluter olika människogrupper...

 


Nu får man se vad dagen ger, lite mera kaffe och frukost får de bli,  och hoppas på en bra dag...  


  Pussar,Kramar & Kärlek  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teolinda - 20 mars 2023 13:24

Ja då jag sitter här sjukskriven så tänkte jag att jag skulle skriva några rader i min blogg... Ja detta är öken, det enda jag vill är att kunna åka till mitt arbete och kunna gå mina promenader,men när man typ inte kan gå utan måste ha käpp, så är...

Av teolinda - 14 februari 2023 15:13

Det var jätte länge sen jag skrev här i bloggen, Så tänkte jag skulle göra ett försök denna 14Februari 2023, ja den så kallade Alla hjärtansdag....    Jag myser med mina små håriga fyrbenta vänner dagligen och kan visa alla underbara i mitt liv k...

Av teolinda - 14 september 2022 08:37

Det var nu flera månader jag skrev,tiden springer ifrån mig, och denna sommar har vädret varit väldigt ostadigt, visst de varit varmt och solen har levererat, men de varit ostadigt och de är jobbigt för mig,men ca 14dagar som var till min fördel och ...

Av teolinda - 21 maj 2022 12:33


Igår på jobbet fick jag yrsel, mådde illa och extra ont i huvudet, och vart så jobbig så jag vart tvungen att hålla mig i en vägg för allt vart mörkare och hörde röster men lät som folk pratade långt borta i ett rör, när de vart lite bättre tänkte ja...

Av teolinda - 5 maj 2022 14:03

Ja väldigt länge sen jag bloggade, tiden springer iväg och vet inte riktigt vad tiden går vägen, men nu sitter jag ute på min baksida och har de mys och skön vår solen och underbara maj har startat....   Hade tyvärr ingen jätte bra natt, drömde m...

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards