Direktlänk till inlägg 5 juli 2019

Känner mig laddad,men vädret får gärna bli stabilare & varmare om jag fick bestämma...!

Av teolinda - 5 juli 2019 14:22

Ja detta ostadiga väder vi har och har haft senaste veckan är inge vidare för mig,   och idag får man hålla i hatten om man går ut, de är en aningens vindy så att säga....

Men dock inga minusgrader,så ändå de,   och de finns ju dom som mår bättre av kallare ostadigare väder...


Tro mig jag vet, då jag brukar minst få minst en kommentar på de dagar jag mår toppenbra och har en snäll kropp,som ger otroligt mycket energi och kraft, för då kommer de alltid någon som måste berätta hur jobbigt dom har det då...

Så jag får vara glad för dem som mår bättre av detta väder,   och vänta på dagen då vädret blir bättre för min kropp,och de får gärna bli stabilare och lite varmare snart, så jag kan samla kraft och energi, för ja de tar ju slut när man måste bita ihop och kämpa extra,   när de är varannan vecka väder, men de betyder att nästa vecka ska vara mera åt de hållet som är bättre för mig,om de blir som de varit, för känns som de varit stabilt ena veckan och ostabilt nästa osv nu ett antal veckor....  

 

Förra sommarens stabila varma väder skulle varit guld för mig personligen,   ja förutom att mitt hjärta var vid bönderna och naturen som inte mådde bra av sommaren 2018, men jag fick ju i April fraktur i knäet så vart liggande till sista Aug, så vart ju den jobbigaste sommaren på länge, och ser ingen rättvisa med att de vart som de vart.... 



Skulle vila lite middag tänkte jag, då kroppen inte gillar detta väder och sovit dåligt.

Bild nr1:Mitte ligger i sängen.

Bild nr2:Under överkastet ligger Svassen som oftast.

Bild nr3:Svassen inte jätte road av att jag ska lägga mig.

Bild nr 4 efter lite krångel så ligger vi alla i sängen. 

 


I morgon är det åter igen till de extra jobbet jag har för tillfället under min semester, eller 3 mornar per vecka under semestern,så har ju mycket semester tid ändå men önskar dock ingen illa så hoppas ju den människan som skadade sig, som jag hoppar in för mår bättre,och kan börja jobba snart, men såklart glad för alla dagar jag kan få,   och då man inte vet hur framtiden ser ut på grund av Region Gotland   så är de aldrig fel att få sig nya erfarenheter och kasta ut bollar i nätet så att säga, så länge kroppen tillåter, och ännu ger den grönt ljus, den är mer irriterad på vädergudarna än detta jobb...


Och nu när de gått några dagar sen första morgonen jag någonsin gjort detta, så känns de som alla moment fallit på plats, och kan idag se mig själv göra alla moment   och går de som jag tänker, så kommer jag kunna göra allt i ett lugnt tempo i morgon,då jag börjar runt 05.00 är min tanke, och inte känna att jag glömt något när jag kör hem, för har fortfarande känslan att de var något jag missade sist,   dock inte på den viktigaste delen, för skulle märka om något bröd eller kaffebröd saknades när jag lade de på plats,men känns som jag missade något, men går allt som de ska, så kommer den känslan inte i morgon bitti när jag åker hem...  


Så jag känner mig laddad för morgon bitti,när jag tidigt tar morgon kaffe och rullar i väg med lilla svarta loppan  ja jag vaknade ju och drack kaffe klockan 04.00 idag,så den tidiga morgonen är mitt minsta problem så att säga....  


Men får jag säga de själv, så tycker jag att de vart snyggt andra dagen jag någonsin gjorde detta, den gången hade jag dock en bredvid mig som gav tummen upp, och skönt att ha en bra bild att titta på som en exempel foto, nu när jag jobbar själv....

 


  Pussar,Kramar & Kärlek  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teolinda - 20 mars 2023 13:24

Ja då jag sitter här sjukskriven så tänkte jag att jag skulle skriva några rader i min blogg... Ja detta är öken, det enda jag vill är att kunna åka till mitt arbete och kunna gå mina promenader,men när man typ inte kan gå utan måste ha käpp, så är...

Av teolinda - 14 februari 2023 15:13

Det var jätte länge sen jag skrev här i bloggen, Så tänkte jag skulle göra ett försök denna 14Februari 2023, ja den så kallade Alla hjärtansdag....    Jag myser med mina små håriga fyrbenta vänner dagligen och kan visa alla underbara i mitt liv k...

Av teolinda - 14 september 2022 08:37

Det var nu flera månader jag skrev,tiden springer ifrån mig, och denna sommar har vädret varit väldigt ostadigt, visst de varit varmt och solen har levererat, men de varit ostadigt och de är jobbigt för mig,men ca 14dagar som var till min fördel och ...

Av teolinda - 21 maj 2022 12:33


Igår på jobbet fick jag yrsel, mådde illa och extra ont i huvudet, och vart så jobbig så jag vart tvungen att hålla mig i en vägg för allt vart mörkare och hörde röster men lät som folk pratade långt borta i ett rör, när de vart lite bättre tänkte ja...

Av teolinda - 5 maj 2022 14:03

Ja väldigt länge sen jag bloggade, tiden springer iväg och vet inte riktigt vad tiden går vägen, men nu sitter jag ute på min baksida och har de mys och skön vår solen och underbara maj har startat....   Hade tyvärr ingen jätte bra natt, drömde m...

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards