Direktlänk till inlägg 23 maj 2019

En liten blogg de vart denna dag,den 23maj 2019...

Av teolinda - 23 maj 2019 13:29

Igår onsdag fick jag en riktigt bra dag, och stabil värmen på över 26grader är till min fördel,för då lugnar smärtorna av och har jag tur så behöver jag inget hjälpmedel eller någon hjälp med lindring av någon sort,och kan ta min energi och styrka jag får till roligare saker eller saker jag vill göra och inte till den jobbiga smärtsamma kroppen...


Men jag de som är bortdomnat i mitt ben och fot är ju de hela tiden, så de ändras inte, och såklart svettas även jag som alla andra när de blir varmt, och kan få huvudvärk och bli matt, å dricka för lite och kan få svårt att andas av viss värme som i bastu,och även när jag sätter mig i en mycket varm bil,innan man fått ner rutor eller ac med luft, men de är små saker för mig, för att smärtorna lugnar av är som guld och gröna skogar, och känner glädje när de riktigt bra dagarna kommer, kan ha okej och bra dagar då och då, men de riktigt fantastiska har inte varit många de senaste åren,men igår fick jag en sån där fantastisk bra dag, och lyckades till och med få fartrekord på cykeln äntligen...


Inatt vaknade jag däremot p.g.a kroppen och de var väl då de ostadiga som är nu, kom nära,och nyss började de regna här, men regn behövs fast vi fick ca 30mm förra helgen i åskoväder, som vi alla jublade över, för vi hade bara fått ett par mm regn i år innan helgen som var, så får gärna komma mera, och de är ok att jag har lite sämre dag idag än igår, om de betyder att de regnar,för jag kan leva på gårdagen några dagar, men snart skulle de vara skönt med en längre period med varmt stabilt väder och inte detta varannan dags väder...


Några foto från igår å på mig och fina Rex som jag myser med idag, och ska även mysa lite extra med i morgon....

 


Nu blir de kaffe,film och mys med snarkande Rex, han varit så duktig när grannens hona ligger på andra sidan staketet,han gnäller bara lite och pinkar sitt revir, sen sniffar han runt där ute,men då de började regna så gick vi in och så har vi lite soffmys nu...


  Pussar,Kramar & Kärlek  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teolinda - 20 mars 2023 13:24

Ja då jag sitter här sjukskriven så tänkte jag att jag skulle skriva några rader i min blogg... Ja detta är öken, det enda jag vill är att kunna åka till mitt arbete och kunna gå mina promenader,men när man typ inte kan gå utan måste ha käpp, så är...

Av teolinda - 14 februari 2023 15:13

Det var jätte länge sen jag skrev här i bloggen, Så tänkte jag skulle göra ett försök denna 14Februari 2023, ja den så kallade Alla hjärtansdag....    Jag myser med mina små håriga fyrbenta vänner dagligen och kan visa alla underbara i mitt liv k...

Av teolinda - 14 september 2022 08:37

Det var nu flera månader jag skrev,tiden springer ifrån mig, och denna sommar har vädret varit väldigt ostadigt, visst de varit varmt och solen har levererat, men de varit ostadigt och de är jobbigt för mig,men ca 14dagar som var till min fördel och ...

Av teolinda - 21 maj 2022 12:33


Igår på jobbet fick jag yrsel, mådde illa och extra ont i huvudet, och vart så jobbig så jag vart tvungen att hålla mig i en vägg för allt vart mörkare och hörde röster men lät som folk pratade långt borta i ett rör, när de vart lite bättre tänkte ja...

Av teolinda - 5 maj 2022 14:03

Ja väldigt länge sen jag bloggade, tiden springer iväg och vet inte riktigt vad tiden går vägen, men nu sitter jag ute på min baksida och har de mys och skön vår solen och underbara maj har startat....   Hade tyvärr ingen jätte bra natt, drömde m...

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards