Alla inlägg den 7 maj 2019

Av teolinda - 7 maj 2019 10:03

Nu var de ett tag sen jag skrev men varit så mycket med denna kropp och blir ju så när man kämpar dagligen, och känns som att när något börjar bli bra så händer något annat,senaste varit ögonen och hade fått så dålig syn så lagligt sätt så vart jag förbjuden att köra bil med dom dåvarande glasögonen,   så bara kört de viktigaste under väntan på de nya, och va fan såg ju möss,ekorre, hare,rabbis,katter som sprungit över vägen när jag kört, så helt blind var man ju inte,   men fått koncentrerat mig mera, som de skapat extra huvudvärk,som kommer försvinna när allt är som de ska hoppas jag,men har ju fått mina nya glasögon, och sån stor skillnad så tar nog några dagar innan huvudet och ögonen är med,men bättre idag än igår,då jag kände mig groggy och riktig jobbig huvudvärk,så går åt rätt håll...  

 

Foto på mina nya glasögon, och dom som är röda är även som solglasögon då de mörknar i solen, men är nöjd och tackar min vän för stöd och hjälp,inte lätt att hitta rätt glasögon som man kan trivas i och som man gillar,men som sagt är nöjd...

 

 

Idag när jag gick upp tunt 05 var de blå himmel och solen strålade,tänkte att jag och Rex skulle nog få en strålande fin promenad,   men efter par timmar kom de moln, som förvandlade himlen till grått mörker, men när jag och Rex gick promenad så lyckades solen komma fram lite och strålade på oss,så vart en skön promenad...  

 

Innan promenaden stannade jag till vid affären,de jag skulle göra skulle ta ca 1min max men så vart de inte,för de tog ca 10min, innan någon kom till kassan,  och förklarade att den hade hjälpt en som skulle ha ett paket,och ja de kan man ta och är ju en förklaring till att man inte kom direkt, men då vi som stod i kassan och väntade, hade stått där ca 5min och ringt i klockan 2 gånger, när den personen som hämtade paket kom in i affären   och var även en person hade inte tid att stå där och vänta, så den gick igen, men vi fick betala och alla överlevde,och finns ju mycket allvarligare problem, men de var dock tröttsamt att något som normalt bara skulle ta max 1 minut tog 10min,men som sagt vi överlevde...  

Bilen med Rex stod som tur var i skuggan med fönster lite öppet på båda sidor så var ännu svalt i bilen när jag kom ut,   och Maj har inte varit i närheten av Aprils härliga sommarvärme,men ja de behövs mera regn,och kan tycka om man får de, att de kan regna så mycket som behövs,sen kan sköna sommarvärmen komma tillbaka,detta velande som maj bjuder på, är bara jobbigare för mig med denna kropp,   och man känner sig lurad, då maj brukar vara en av de bästa månaderna på året för mig,men när de snöar i maj så börjar man lacka ur och bli trött på vädergudarna helt klart...  

 

Detta foto skickade jag till lilla systerdottern Juni,  för att kolla vad hon sa och underbara ungen säger: Moster Linda & Mormor,skrattar så fort jag tänker på de,  men tar de som att jag ska ha de svart/lila som jag gillar mest,och för lilla Juni är det dom färgerna som är moster Linda, då hon bara sett mig i de svart/lila håret....  

 

 

  Pussar,Kramar & Kärlek  

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards