Alla inlägg den 2 augusti 2018

Av teolinda - 2 augusti 2018 14:05

Jag har ovädershuvud delux idag, och så saknar jag värld  ens underbara Juni som idag åkte hem till sthlm idag, och hon sitter djupt i mitt hjärta,  och en del tårar har kommit, fy att vi bor så långt ifrån varandra,   hon ger så mycket kärlek,glädje och energi, och hennes skratt och när hon säger bara moster linda bäst ger ju ett stort leende på läpparna,   finaste underbara tjejen som finns, och som sagt saknar henne redan...


Då huvudvärken härjar och är totalt energilös så har jag ännu städning kvar att göra,   dock kommit till affären och fått ut alla sopor och kompost,   så ändå de,men får ligga här en stund till känner jag, men sen när jag har mindre ont, mera energi och orkar, så får de bli köket och sovrummet, men nu mera kaffe...  


Foto från stranden igår när vi var ute och åt, och lite längre bort så badade många ännu, kl var runt 20 tiden...!

 

Man är ju även extra trött sen igår,   då jag som sagt fick gå hem när dom andra gick vidare,benet gjorde för ont helt enkelt, så somnade runt midnatt, strax efter 02 kom älsklingen hem, och då vaken någon timme, somnade och vaknade av hans larm på mobilen 05 och fick av skiten lyckades sova på soffan någon timme sen upp fixa kaffe och så sista myset med Juni och frukost...  


Men får nog vila ögonen en liten stund, sen försöka göra lite mera av de jag tänkt denna dag...  


  Pussar,Kramar & Kärlek  



Av teolinda - 2 augusti 2018 09:18

Torsdag och man får se hur denna dag blir, benet är svullet extra mycket,   och svullen knöl vid vristen, och har ont som jag skulle ha sa läkaren,    Men  får försöka ta de lilla lugna, men då de inte vart köks städ igår, så måste göras idag,å ut med sopor och kompost, och så blir de nog en liten sväng med bilen senare,behöver handla lite, men som sagt i de stora hela får de bli en lugn dag...  


Igår var jag ute för första gången och åt mat på byn,   och de var mest en besvikelse av olika orsaker från början till slut och att benet gav extra smärta och svullnade upp extra och är fortfarande mera svullen än de brukar, och när alla väl betalat och började gå mot nästa ställe, ja förutom de som hade så bråttom från oss som de betalade utan att säga till,   och drog fort iväg, men vi andra väntade på alla som var kvar, sen vandrade vi till nästa ställe, men pga smärtor och besvikelse fick jag säga hejdå och gå hemåt, men nu har jag i allafall varit ute och ätit en gång,   man kan ju inte säga att man är stammis på byn precis..


Foto från igår och fick användning av denna, som jag fick av min syster för många år sedan...!

 

och foto mot resturangen med ryggen mot havet, och solen på väg ner vid trädtopparna...!

 

Men som sagt så vart det inte alls en kväll jag hade tänkt och hoppas på,   ont och besviken på olika saker och man undrar varför vissa göra saker de samtidigt visar att de inte är intresserade  av, då kan man ju strunta i det, men så gillar jag inte när människor rynkar näsan och har ett sätt som att man är bättre än alla andra, men de har jag aldrig gillat...  

  Pussar,Kramar och  kärlek  




Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards