Alla inlägg den 19 april 2020

Av teolinda - 19 april 2020 10:37

Tiden rullar på och min kropp har inte varit jätte snäll,detta med riktigt kyliga frost nätter och sen sköna plus på dagen är inte jätte bra för min kropp,men bara att bita ihop och göra de bästa med det.


Och jävla coronavirus som härjar gör ju inte något bättre, jag är inte orolig för egen del, för får jag det så får jag de vare sig jag är orolig eller inte,men gör ju som dom säger, tvättar händer ofta, har igen nära kontakt, och spritat händerna också,men de är något jag gjorde innan detta pga mitt mindre bra immunförsvar, men detta är inge vidare för någon, reser inget och springer inte runt och träffar människor, och försöker fika ute när besök kommer, men man kan även sprita händerna när man kommer till mig och när man går, så tar de på allvar som sagt men sitter inte och oroar mig, men visst tänker jag på alla man känner, och kan jag hjälpa någon så gör jag ju de,men inget är som de var och önskar detta kan vara över snart så alla kan gå mot bättre tider och tillbaka till de vanliga igen, fast jag tror de kommer ta mycket lång tid...


Några foto från påsken 2020

 

Hade en lugn påsk,ja man har vissa grannar som är idioter men de får man leva med, men slutat av påsken fick jag mess som beklagade sorgen för hästen, fattade ingenting och fick gå in på Facebook som jag ännu inte hade gjort den morgonen.

Och såg då bror hade ett inlägg ang ett föl som mist sin mor, så ringde bror för att få mera info och fick då reda på att de var deras egna sto som dött, något som för dem är skönt men tråkigt,men då alla andra hästar som ska och har fölat på gården inte är deras, och ringa någon annan med sorg besked är aldrig kul,vad de än gäller, men detta var bror och fars egna sto. och det hade varit en vanlig fölning,inte hennes första, dom varit med och allt gick bra, de lämnade dom någon timme för att dom får vara själva,men när far kom ut igen såg han stoet ligga död och lilla fölet låg och skrek lite lätt bredvid...

Men att göra en lång historia kort så delades brors inlägg om hjälp av över 3000stycken på facebook, och många tusen som såg inlägget, även Marie Winarve på radio gotland ringde upp bror efter hon sett inlägget, så bror pratade även där, och dom fick fort hjälp,tips och råd av flera stycken, och idag nästan en vecka senare ser de mycket bra ut, den nya "amman" ett sto som hade mist sitt föl några dagar tidigare tog i mot de lilla fölet och man fick igång henne så mjölk började rinna med hjälp från veterinär och flaskan vart mindre intressant för varje dag, och för ägaren till stoet som mist sitt föl fanns de ingen tvekan, utan de sa ja direkt kör på och hoppas de funkar....


Marie Winarve hörde av sig igen för att få info hur de gått med fölet och då bror och far inte visste vad dom skulle döpa lilla hingsten till så kastade radion ut frågan om namn till sina lyssnare och på facebook, och i torsdags så avslöjades namnet som en tjej boende på ön hade givit, och ännu ser de bra ut och de hoppas vi att de fortsätter bra framåt och han fick namnet Magical survivor


Och jag varit på gården och här är några foto på lilla Magical survivor med sin nya moder Super belle, inte jätte lätt att fota, då den nya mamman vakar över fölet med hela hennes kropp precis som de ska vara,men några foto lyckas jag få, och de andra fotot är på de första fölen som kom när fölandet på gården började i mars...

 

 

Nu mera kaffe och önskar alla där ute en strålande fin bra dag...


  Pussar,Kramar & Kärlek  

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards