Direktlänk till inlägg 19 juni 2020

Midsommarafton 2020 & jag tar en lugn mys dag...!

Av teolinda - 19 juni 2020 11:39

Midsommarafton 2020 och denna sommar blir just inte som en vanlig sommar,men de blir inte bättre än man gör det,och hålla avstånd,tvätta och/eller sprita händerna och försöka leva livet så bra de går är vad som gäller...


I måndags började ju mitt sommarprojekt som jag kallar det,och denna morgon var morgon 3 och känner att rutinerna börja sitta bättre och går godkänt bra så länge inte något oväntat sker, så svordomar flyger,som tur är de inte någon som hör mig så att säga...


Från jag låser upp dörren så är de full fart,men måste komma in i en bra takt och tempo som kroppen gillar,har inte riktigt hittat den ännu,så fått lindra en del när jag kommit hem, och det vill jag helst inte, men bara jag hittar mitt perfekta tempo så blir de bra,nu börjar som sagt rutinerna komma i fas...

Jag har två delar och den första tar mest tid,men när del 1 är klart, så måste jag påminna mig själv och bli hårdare att ta en paus och sätta mig ner 5min, och ta en cigg och andas lite innan jag sätter igång med del 2, för

som de varit nu, så har jag inte tagit mer än några snabb bloss av en cigg i farten när jag pressat kartonger tex, men kommer jag bli hårdare och sätta mig ner 5min och andas,så kommer det också hjälpa till så att kroppen sköter sig bättre,men har ju precis börjat och tror att allt blir bra, de är kul och känner att jag gör lite nytta, och är tacksam för denna möjlighet,och pengar behöver man ju alltid, så bara jag hittar rätt med kroppen, beställningar kommer som de ska och inga strömavbrott som de var flera gånger förra sommaren, så kommer allt rulla som de ska....


 
 

När jag kom hem i förmiddags hämtade jag Maja hårboll så vi kör mys för hela slanten, kommit ner folk i sommarstugorna på baksidan så fröken ska bara vänja sig att dom är där och får vara där,så är hon lugn och snäll och duktig tjej, och gå in och ut som hon vill och strosa runt därute och sniffa mellan vilopauser är toppen...


Men jag har även oväderskropp med åskhuvud,men såg nyss att de är åska över ön fortfarande,så det är ju då inte så konstigt och i morse låg de en bit ut över havet när jag körde iväg, så de är tryck och bara göra de bästa med de..


Och så önskar jag alla underbara där ute en riktigt härlig fin midsommarhelg, och ta hand om varandra och era nära och kära...  


  Pussar,Kramar & Kärlek  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teolinda - 20 mars 2023 13:24

Ja då jag sitter här sjukskriven så tänkte jag att jag skulle skriva några rader i min blogg... Ja detta är öken, det enda jag vill är att kunna åka till mitt arbete och kunna gå mina promenader,men när man typ inte kan gå utan måste ha käpp, så är...

Av teolinda - 14 februari 2023 15:13

Det var jätte länge sen jag skrev här i bloggen, Så tänkte jag skulle göra ett försök denna 14Februari 2023, ja den så kallade Alla hjärtansdag....    Jag myser med mina små håriga fyrbenta vänner dagligen och kan visa alla underbara i mitt liv k...

Av teolinda - 14 september 2022 08:37

Det var nu flera månader jag skrev,tiden springer ifrån mig, och denna sommar har vädret varit väldigt ostadigt, visst de varit varmt och solen har levererat, men de varit ostadigt och de är jobbigt för mig,men ca 14dagar som var till min fördel och ...

Av teolinda - 21 maj 2022 12:33


Igår på jobbet fick jag yrsel, mådde illa och extra ont i huvudet, och vart så jobbig så jag vart tvungen att hålla mig i en vägg för allt vart mörkare och hörde röster men lät som folk pratade långt borta i ett rör, när de vart lite bättre tänkte ja...

Av teolinda - 5 maj 2022 14:03

Ja väldigt länge sen jag bloggade, tiden springer iväg och vet inte riktigt vad tiden går vägen, men nu sitter jag ute på min baksida och har de mys och skön vår solen och underbara maj har startat....   Hade tyvärr ingen jätte bra natt, drömde m...

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards