Direktlänk till inlägg 29 mars 2020

Söndag den 29mars och April närmar sig...!

Av teolinda - 29 mars 2020 06:20

Söndag och mitt hem börjar bli klart,de är några tavlor och lite andra dekorationer som jag ännu letar efter, och badrummet tänker hyresvärdarna inte göra något med ännu, de skickade över städfirma som skurade badrummet,men resultatet vart likadant som när jag gjorde de,för svårt att städa bort gammalt slitet badrum,men dom byter ut badrumsskåpet,och då jag tejpat på flera ställen med silvertejp som dom vet,så ska dom inte komma gnälla när de blir vattenskada och allt blir mycket dyrare än om de gjorde de nu,för det är deras beslut.... 


De är mycket med corona och vart de senaste veckorna, och kommer nog fortsätta ett tag till,men ingen vet vilket sätt som är bästa sättet att agera,så varje land i världen agera efter vad dom tror kan göra så man stoppar detta virus,men man behöver inte vara elak,ond och sprida skräck...

Men kan tycka att ber man på sina bara knä att människor ska hålla sig hemma och inte åka till Gotland under påsk,då vi inte har så stora resurser på ön,så kan man faktiskt göra de,men dom har redan kommit till ön och jag ser flera stugor dagligen som är folk i så dom har redan åkt över,så ingen mening att lägga energi på påsken,för människor skiter i det och redan åkt över,så när påsken kommer så är dom redan här sen länge, så att tjafsa om de är ingen mening,utan lägg energi på något annat..


Och att lägga energi på att vara rädd och orolig är även de ingen mening,man ska verkligen inte vara nonchalant eller ta detta som ett skämt,för detta är allvarligt och det hela världen jobbar på är att få stopp på spridningen så de inte blir som tex spanska sjukan,som höll på från januari 1918 till December 1920 och tog närmare 100miljoner människor om inte mera,och då reste inte människor som idag,men ändå dog de så otroligt många människor, och det är de man jobbar på att detta virus inte sprids som då och att lika många eller flera dör i detta, och nej jag köper inte när folk säger detta är larvig, för flera dör av vanliga influensan varje är,men då man inte vet hur detta slutar detta,så kan man inte säga så, för de kan man inte säga fören man har resultatet och detta är över....


De man kan göra är att tvätt,sprita händerna ofta, hålla sig från kontakt,man behöver inte gå nära andra människor och kramas och hångla med varandra, och känner man sig sjuk får man stanna hemma,vare sig man tycker detta är löjligt eller vilken åsikt man än har, om man har hosta så hosta i armvecket som man alltid ska göra, och vara bra medmänniskor och hjälp varandra, och de som är i riskgrupp tveka inte att be andra människor som mår bra och inte är i riskgrupp om hjälp,för fortare man får stopp på detta desto bättre,för allt som sker gör så ekonomi hos allt och alla kraschar,så fortare man får stopp på detta desto fortare kan man komma tillbaka till de vanliga igen....


Jag känner att gör jag allt detta och gör som alltid mitt bästa, och blir jag ändå sjuk så blir jag de,och kan inte göra något åt de,och att sitta och oroa mig eller vara rädd gör de inte bättre,för då tar jag energi jag skulle behöva om jag blir sjuk, men då är den slut pga oro och rädsla och skrivit fan på väggen innan,så jag oroar mig inte,gör de jag kan och lever på hoppet, för blir jag sjuk blir jag de vare sig jag varit orolig eller inte...


Några foto från mars 2020

     

Mitte hårboll gillar dom nya mattorna i hallen,som även jag tycker är mycket snygga...

 

Nu blir de lite frukost och sen ut på en promenad i skogen,där är de harmoniskt och man kan andas och koppla ifrån allt som sker,där är jag även oftast ensam och kan skingra mina tankar och koppla ifrån allt som sker nu....


  Pussar,Kramar & Kärlek  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teolinda - 20 mars 2023 13:24

Ja då jag sitter här sjukskriven så tänkte jag att jag skulle skriva några rader i min blogg... Ja detta är öken, det enda jag vill är att kunna åka till mitt arbete och kunna gå mina promenader,men när man typ inte kan gå utan måste ha käpp, så är...

Av teolinda - 14 februari 2023 15:13

Det var jätte länge sen jag skrev här i bloggen, Så tänkte jag skulle göra ett försök denna 14Februari 2023, ja den så kallade Alla hjärtansdag....    Jag myser med mina små håriga fyrbenta vänner dagligen och kan visa alla underbara i mitt liv k...

Av teolinda - 14 september 2022 08:37

Det var nu flera månader jag skrev,tiden springer ifrån mig, och denna sommar har vädret varit väldigt ostadigt, visst de varit varmt och solen har levererat, men de varit ostadigt och de är jobbigt för mig,men ca 14dagar som var till min fördel och ...

Av teolinda - 21 maj 2022 12:33


Igår på jobbet fick jag yrsel, mådde illa och extra ont i huvudet, och vart så jobbig så jag vart tvungen att hålla mig i en vägg för allt vart mörkare och hörde röster men lät som folk pratade långt borta i ett rör, när de vart lite bättre tänkte ja...

Av teolinda - 5 maj 2022 14:03

Ja väldigt länge sen jag bloggade, tiden springer iväg och vet inte riktigt vad tiden går vägen, men nu sitter jag ute på min baksida och har de mys och skön vår solen och underbara maj har startat....   Hade tyvärr ingen jätte bra natt, drömde m...

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards