Direktlänk till inlägg 18 mars 2020

Min nya vän Maja, som är en mysig snäll fin vovve...!

Av teolinda - 18 mars 2020 10:16

Då jag går ut och går så gott som varje dag, och har jag extra dum kropp blir de korta men flera promenader,men ofta är jag ute mellan 1-2tim,så igår fick jag sällskap för första gången själv med Maja,en jätte fin mysig hund,som jag kommer ha sällskap av på bland annat promenader, men då vart de koppel,då de var första gången,men idag vart de mest löst, och hon hade koll på mig och var en riktigt duktig tjej, och de bitar hon var kopplad var inte pga henne så,utan de är mitt i själva samhället,där de kan komma bilar och finns hundrädda och i respekt för andra människor så blir hon kopplad,men de är sista biten innan vi kommer hem till mig,men funkar jätte bra och hon är en snäll tjej,som lyssnar och har koll på mig.


Katterna bryr hon sig inte om, och Mitte är i sovrummet då han vet att där är han trygg,Svassen är ju katten som ska jama dygnet runt fast han inte vill något, och idag skulle han bara vara i alla rum utan sovrummet,men de funkar bra och Maja tittar på honom tänker nog att de var ett jävla jamande,men de tänker jag också när han sätter igång runt 4-5 på morgonen, han har ju målet i livet att driva mig till vansinne...

Sen runt 15tiden tar vi en promenad och då går vi så att vi kommer förbi hennes hem, och lämnar hem henne och inte långt efter så kommer hennes husse hem,men hon är ju med mig ut när jag röker mellan promenaderna och då jag har staket runt min stora baksida,kan hon springa lös och sniffa,just nu blåser de lite väl mycket och massa läten som vi klarar oss utan men kan inget göra åt de......


Grannen idiot vägg i vägg med mig smäller ju så in i helvete i ytterdörren,så då hoppar Maja till och kollar ytterdörren om någon kommer,så får säga att de är bara grannen som inte har något begrip,de kommer ingen gumman,och då lägger hon sig igen,så hon vänjer sig nog,men hoppar till och undrar va fan de var som lät, har även besökare till mig gjort,då jag också får säga de var grannen som kom hem eller gick ut, så ja dom smäller ordentligt i den där dörren,något som inte behövs om man är normal i huvudet,men de är inte dessa grannar....


Foto från gårdagen och idag, och vi kastade även lite pinne på promenaden....

   

Finns många hundar i mitt hjärta som jag varit hundvakt för eller familjens hundar, och även hundar som varit på besök, och alla har dom olika personligheter och en del haft en tuff början i livet och en del varit mycket busiga,en del bara massa mys och klia magen, men de dom alla har lika är att dom alla varit kärleksfulla och visat kärlek på olika sätt...


Nu ska jag och Maja mysa lite på soffan, för nu har besökande varit på kaffe, och för tillfället valde även svassen att lägga sig i sängen och sova,något han gör normalt sätt,men han måste ju visa sig, trotsa som ett barn och påminna att han bor här,fast ingen av oss bryr sig och maja tittar mest på mig med och undrar varför han har så mycket att säga,jag svarar vet ej....


  Pussar,Kramar & kärlek  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teolinda - 20 mars 2023 13:24

Ja då jag sitter här sjukskriven så tänkte jag att jag skulle skriva några rader i min blogg... Ja detta är öken, det enda jag vill är att kunna åka till mitt arbete och kunna gå mina promenader,men när man typ inte kan gå utan måste ha käpp, så är...

Av teolinda - 14 februari 2023 15:13

Det var jätte länge sen jag skrev här i bloggen, Så tänkte jag skulle göra ett försök denna 14Februari 2023, ja den så kallade Alla hjärtansdag....    Jag myser med mina små håriga fyrbenta vänner dagligen och kan visa alla underbara i mitt liv k...

Av teolinda - 14 september 2022 08:37

Det var nu flera månader jag skrev,tiden springer ifrån mig, och denna sommar har vädret varit väldigt ostadigt, visst de varit varmt och solen har levererat, men de varit ostadigt och de är jobbigt för mig,men ca 14dagar som var till min fördel och ...

Av teolinda - 21 maj 2022 12:33


Igår på jobbet fick jag yrsel, mådde illa och extra ont i huvudet, och vart så jobbig så jag vart tvungen att hålla mig i en vägg för allt vart mörkare och hörde röster men lät som folk pratade långt borta i ett rör, när de vart lite bättre tänkte ja...

Av teolinda - 5 maj 2022 14:03

Ja väldigt länge sen jag bloggade, tiden springer iväg och vet inte riktigt vad tiden går vägen, men nu sitter jag ute på min baksida och har de mys och skön vår solen och underbara maj har startat....   Hade tyvärr ingen jätte bra natt, drömde m...

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards