Direktlänk till inlägg 14 mars 2020

Den 14mars 2020 och vitt mögel där ute,men solen strålar vackert....!

Av teolinda - 14 mars 2020 09:23

Ja efter några dagar när de blivit flera heta bad men inge stark lindring så slog extrem smärta till igår fredag den 13mars,och med facit i handen och de vita möglet ute så är jag inte alls förvånad denna dag, då de är vinter där ute.

Så först är de uppdateringar om Corona virus var 5min dygnet runt,sen kom de snö och då vart de avbrott i Corona och snö,snö och snö. Ja de vita är dock fint att titta på och fota,men annars är dessa två saker är mest som pest eller kolera för mig typ....


Såg lilla grannen Liam stå ute i snön och man såg verkligen vilken lycka de var för honom att traktor kom och skottade bort lite snö,de strålade från lilla killen,så visst blir jag glad för barnens skull att de vita kommit,men för mig personligen blir de smärtsammare tyvärr,men bara göra de bästa med de jag har...


Då det är lördag och de kommit snö, och såg ut som att de kundebli en fin dag idag,när de började ljusna,så satte jag på mig dubbarna och gick ut klockan 06.00 på promenad,för mellan 06-07 sover ännu många och man kan njuta av lugnet ensam med fåglarna som kvittrar och havetsbrus,för under dagen idag kommer de helt säkert vara många ute och vandra,då precis som jag trodde så strålar solen vackert och nästan ingen vind...


Foto från dagens promenad...

   


Till något helt annat så är de så skönt att jag har en tvättmaskin i min lgh,de underlättar med denna kropp och är väldigt tacksam att min far köpte mig en tvättmaskin till mig,och orsaken till att han köpte en till mig,var då han vart lätt irriterad på grannarna vägg i vägg, att dom gnällde om katthår i tvättmaskinen, då jag kan tillägga så har dom en långhårig hund,så de är lite som ordspråket "man ska inte kasta sten i glashus". Och bara vänta vad som kommer gnäll om här näst...  


Hade tanken att åka till min far och städa,då de är något jag gör för att kunna hjälpa tillbaka,då han hjälper mig otroligt mycket och är jätte tacksam, och försöker vara vid honom och städa huset var tredje vecka i allafall,men varit mycket här hemma, så varit några veckor sen jag var där sist,så var tanken att försöka idag,men som tur var har jag inte sagt att jag ska komma i helgen, för de går inte med denna kropp i helgen, då all energi och styrka behövs till denna smärtsamma kropp,men hoppas de går någon dag nästa vecka...  


Min fina tvättmaskin   

 


Nu mera kaffe,lindra delux och blir nog även några heta bad denna dag,fixa litelätt här hemma,men blir inge större inte,utan får göra de bästa med de jag har....


  Pussar,Kramar & Kärlek  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teolinda - 20 mars 2023 13:24

Ja då jag sitter här sjukskriven så tänkte jag att jag skulle skriva några rader i min blogg... Ja detta är öken, det enda jag vill är att kunna åka till mitt arbete och kunna gå mina promenader,men när man typ inte kan gå utan måste ha käpp, så är...

Av teolinda - 14 februari 2023 15:13

Det var jätte länge sen jag skrev här i bloggen, Så tänkte jag skulle göra ett försök denna 14Februari 2023, ja den så kallade Alla hjärtansdag....    Jag myser med mina små håriga fyrbenta vänner dagligen och kan visa alla underbara i mitt liv k...

Av teolinda - 14 september 2022 08:37

Det var nu flera månader jag skrev,tiden springer ifrån mig, och denna sommar har vädret varit väldigt ostadigt, visst de varit varmt och solen har levererat, men de varit ostadigt och de är jobbigt för mig,men ca 14dagar som var till min fördel och ...

Av teolinda - 21 maj 2022 12:33


Igår på jobbet fick jag yrsel, mådde illa och extra ont i huvudet, och vart så jobbig så jag vart tvungen att hålla mig i en vägg för allt vart mörkare och hörde röster men lät som folk pratade långt borta i ett rör, när de vart lite bättre tänkte ja...

Av teolinda - 5 maj 2022 14:03

Ja väldigt länge sen jag bloggade, tiden springer iväg och vet inte riktigt vad tiden går vägen, men nu sitter jag ute på min baksida och har de mys och skön vår solen och underbara maj har startat....   Hade tyvärr ingen jätte bra natt, drömde m...

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards