Direktlänk till inlägg 6 mars 2020

Sista idoten är inte född ännu,men nu är de fredag minsann...!

Av teolinda - 6 mars 2020 13:32

Jag är så fruktansvärt trött på grannarna vägg i vägg,och saknade den gamla grannen redan dagen efter flytt,och saknar dem ännu.

Dessa som bor här nu bara gnäller och klagar på allt och alla. Men att dom aldrig håller tiden i tvättstugan, 3personer fått säga till ang hundskit han inte plockade upp,hunden alltid lös både med dem och själv så hundrädda inte vågar komma hit,hunden kan få skälla minns  5min innan dom hör henne när hon är själv ute och vill in, smäller i ytterdörren så de till och ifrån ramlar ner från mitt badrumsskåp är helt okej tydligen, men dom kan klaga och gnälla på allt och andra,men själva är dom mycket nonchalanta människor,men sista idioten är inte född ännu...


Kärringen stod även här ute med spydig röst när dom renoverade "ja de verkar vara en stor renovering med de behövdes väl,och då får hon röka ute nu då" hon har aldrig varit inne i denna lgh och har inget med den att göra och vet inte varför hon stört sig på vad jag gjort eller inte gjort i min lgh...


Men nu kom de jag väntat på gnäll om att jag röker ute, då de luktade tydligen rök in i deras sovrum klockan kvart i 6 på morgonen,svarade att jag har all rätt att röka på min baksida och kommer fortsätta med de och om de stör dom så kan dom stänga fönstret eller flytta,tröttnat på att alltid försöka ta hänsyn och tänker inte längre ta sån hänsyn som jag gjort, för människor som inte tar hänsyn till andra...

Sen lite senare när jag kom ut och rökte sa gubben att såklart fick jag röka på min baksida, men var otrevligt sån tid, svarade att de var ju snällt att jag får de.


Men jag kommer inte sluta röka på morgonen ute på min baksida,då jag vaknar ofta mellan 5-6 på morgonen så varit ute och rökt vid den tiden, sen jag satte rökförbud i min lgh för ca 5veckor och jag bor inte i något område som är förbjud att röka, inte ens rökförbud inne i lgh när jag flyttade in för ca 17år sedan,så är de så jobbigt för dem så kan dom flytta,tröttnat på dessa för länge sen...


Men till något bättre så är de inte mycket kvar i min lgh, lite mera dekorationer,nya mattor men får hade gamla tills jag har råd att köpa nya, dom är tvättade och helt ok att ha tills den dagen, jag hittar mattor jag vill ha, och så lite annat till väggar och så fräscha till badrummet,lite el fix kvar och få igång tvättmaskinen, ska bli skönt att kunna tvätta hemma,men väntar på gnäll över att den låter,vänta bara de kommer komma något, och så få en fungerande spis som jag vet är på g och hoppas på att den är här under helgen...


Har lite smyg foto före och efter i vardagsrummet och sovrummet,försökte ta likadana foto före och efter, men i sovrummet vet jag inte hur jag fotat innan, men man ser skillnaden och trivs redan mycket bättre i mitt hem...


Vardagsrummet före och efter...

   

Sovrummet före och efter...

   


Nu blir de att försöka ta mig i badet och sen mera kaffe...  


  Pussar,Kramar & Kärlek  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teolinda - 20 mars 2023 13:24

Ja då jag sitter här sjukskriven så tänkte jag att jag skulle skriva några rader i min blogg... Ja detta är öken, det enda jag vill är att kunna åka till mitt arbete och kunna gå mina promenader,men när man typ inte kan gå utan måste ha käpp, så är...

Av teolinda - 14 februari 2023 15:13

Det var jätte länge sen jag skrev här i bloggen, Så tänkte jag skulle göra ett försök denna 14Februari 2023, ja den så kallade Alla hjärtansdag....    Jag myser med mina små håriga fyrbenta vänner dagligen och kan visa alla underbara i mitt liv k...

Av teolinda - 14 september 2022 08:37

Det var nu flera månader jag skrev,tiden springer ifrån mig, och denna sommar har vädret varit väldigt ostadigt, visst de varit varmt och solen har levererat, men de varit ostadigt och de är jobbigt för mig,men ca 14dagar som var till min fördel och ...

Av teolinda - 21 maj 2022 12:33


Igår på jobbet fick jag yrsel, mådde illa och extra ont i huvudet, och vart så jobbig så jag vart tvungen att hålla mig i en vägg för allt vart mörkare och hörde röster men lät som folk pratade långt borta i ett rör, när de vart lite bättre tänkte ja...

Av teolinda - 5 maj 2022 14:03

Ja väldigt länge sen jag bloggade, tiden springer iväg och vet inte riktigt vad tiden går vägen, men nu sitter jag ute på min baksida och har de mys och skön vår solen och underbara maj har startat....   Hade tyvärr ingen jätte bra natt, drömde m...

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards