Alla inlägg den 31 mars 2019

Av teolinda - 31 mars 2019 12:00

Igår fick man känna av våren,med härliga plusgrader och strålande sol,  skönt att jag kunde vara utan jacka utomhus,och solen ger ju även glädje och energi, idag är vädret helt ok,men solen börjar få mera motstånd och inte lika många härliga plus grader som igår,men dock plusgrader så ändå de... och var väldigt skönt att få sovmorgon till halv 7 idag,då härliga sommartid kommit,ja man vaknade runt samma tid som oftast, men kändes bättre att läsa 06.30 än 05.30 


Men till något annat så har jag aldrig gillat när två människor eller flera står och fnissar,tisslar,tasslar,viskar,framför andra människor,de gör mig illa till mods, som man är i vägen  eller när två stycken har ett liknande beteende och något som alltid känts som en gemenskap,men nu känns som dessa är över andra och inte med i gruppen,som de varit tidigare,är inte heller speciellt givande eller positivt

Men mycket bottnar i att man fick uppleva de ofta när man var barn,då jag var väldigt överviktig och barn kan vara väldigt elaka,  och de beteendet fick man ju vara med om ofta,de där viskande tisslande tasslande och fnittret, men ja jag behöver inte uppleva de dagligen och kan undvika de rätt mycket så ändå de...  


Tiden springer fort iväg och underbara sommartid har börjat igen...

 

Ja man är ju hundvakt två dagar i veckan,men känns ännu konstigt att han är ensam,och säger ofta fel och säger tex hämta hundarna fast de ska vara hunden, och lilla skruttan kommer alltid vara saknad   men Rex ger mycket kärlek och värme,men ja han har lugnat ner sig mycket,och dragit ner skällandet...

De är även som att han känner av när jag har dom sämre dagarna,med extra smärtor, och blir då extra duktig,men allt blir ännu bättre, när han kan få lite belöning igen,   då de tar rätt lång tid innan han lägger sig till rätta när vi kommer hem till mig nu,då han hoppas på belöningen som han alltid fått när han varit duktig tidigare,och nu kryper han närmre mig tills han sitter i mitt knä och försöker pussas,och så ge dom där blickarna som man försöker ignorera,dock inte jätte lätt så att säga...  


Men ja jag hoppas de blir en bra vecka som nu kommer, morgondagen får man väl vara extra vaken, så man inte blir lurad,då de är första april,   slutar väl med att man istället inte tror på något hehe,   men nu lite mera kaffe & lite film/serie..


Har man smärtsam kropp så gör ju snapchat så man får lite roligare en stund eller två, me myself and I....

 


  Pussar,Kramar & Kärlek  

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards