Direktlänk till inlägg 4 augusti 2020

Vilken skillnad livet är,när man mår bättre på flera sätt...!

Av teolinda - 4 augusti 2020 09:02

Idag har jag en ledig dag, som jag sett till att inte ha några måsten utan tar dagen som den kommer, de behöver man ibland.

Mitt sommar projekt är slut efter denna vecka, och tycker de gått ok, och hoppas jag inte gjort allt för många missar,jag har i allafall gjort mitt bästa och är nöjd.

Nästa vecka startar projekt förändring i mitt liv, har redan fått bollen att rulla, för så bra som jag mår nu har jag inte gjort på mycket länge,så behöver förändring,så lite att ta tag i innan allt är klart,som tex försöka förlänga tjänstledigheten, för att säga upp sig på jobbet dessa tider är för risk,och måste få koll på vad jag fixar och inte klarar med denna kropp, men målet är ett arbetsplats byte och de känns bra detta.


Även haft trevliga härliga utflykter med promenader med trevligt sällskap, jag sa till mina närmaste vänner runt slutet av 2019 att jag behöver verkligen förändring i mitt liv, och komma hemifrån och runt ön mera, som utflykter och kanske träffa vänner man inte träffat på mycket länge, och har denna sommar blivit av att komma ut och se mera av ön, och sällskapet ger mig lycka,glädje och energi,så ja jag mår mycket bättre nu än på länge, och njuter för varje minut.

Tyvärr har de tidigare varit så att när man mått riktigt bra, så händer de något negativt,så man ramlar ner till ruta 1 igen, men enda jag kan göra är att hoppas på de bästa, och att jag kan få fortsätta må bra och njuta av livet, och att de inte bara är kämpande med smärtor och min skadade kropp, utan får må bra och leva livet som jag vill, men jag gör mitt bästa att inte skriva fan på väggen ännu, och njuter av allt som sker i mitt liv, som gör så jag mår mycket bättre...


Några foto från de senaste veckorna,sommaren 2020 som varit en konstig sommar, men samtidigt mår jag bättre än på flera år....

     


Covid-19 och den världen vi lever i och gjort i flera månader är så tröttsamt och ett jävla skit virus, som jag verkligen inte vill ha, och har känts som att i min by har Corona tagit semester,för många som är på semester här verkar inte förstå vad som händer och beter sig precis som vanligt, och dessutom varit mer folk på byn än vanligt denna sommar..

Jag vet att jag gör vad jag kan för att försöka göra så viruset inte tar sig in i min kropp,men ja de ska bli riktigt skönt när något sker så världen går mer tillbaka till de vanliga,eller så vanlig värld som de går efter detta virus, och ska bli skönt utan dagliga Corona rapporter av döda och sjuka i världen....


För måste tro att de kommer hitta något som får bort skiten eller att den slutar sprida sig som den gör,och lever på hoppet att strategin som Sverige har, är den rätta i långa loppet,men de är något man ser när man har facit i handen och nu önskar jag alla i mitt liv,en strålande fin härlig bra dag....


  Pussar,kramar & kärlek  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teolinda - 20 mars 2023 13:24

Ja då jag sitter här sjukskriven så tänkte jag att jag skulle skriva några rader i min blogg... Ja detta är öken, det enda jag vill är att kunna åka till mitt arbete och kunna gå mina promenader,men när man typ inte kan gå utan måste ha käpp, så är...

Av teolinda - 14 februari 2023 15:13

Det var jätte länge sen jag skrev här i bloggen, Så tänkte jag skulle göra ett försök denna 14Februari 2023, ja den så kallade Alla hjärtansdag....    Jag myser med mina små håriga fyrbenta vänner dagligen och kan visa alla underbara i mitt liv k...

Av teolinda - 14 september 2022 08:37

Det var nu flera månader jag skrev,tiden springer ifrån mig, och denna sommar har vädret varit väldigt ostadigt, visst de varit varmt och solen har levererat, men de varit ostadigt och de är jobbigt för mig,men ca 14dagar som var till min fördel och ...

Av teolinda - 21 maj 2022 12:33


Igår på jobbet fick jag yrsel, mådde illa och extra ont i huvudet, och vart så jobbig så jag vart tvungen att hålla mig i en vägg för allt vart mörkare och hörde röster men lät som folk pratade långt borta i ett rör, när de vart lite bättre tänkte ja...

Av teolinda - 5 maj 2022 14:03

Ja väldigt länge sen jag bloggade, tiden springer iväg och vet inte riktigt vad tiden går vägen, men nu sitter jag ute på min baksida och har de mys och skön vår solen och underbara maj har startat....   Hade tyvärr ingen jätte bra natt, drömde m...

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards