Alla inlägg den 15 juni 2019

Av teolinda - 15 juni 2019 11:59

Ja jag kan erkänna att de varit en tung vecka, vädergudarna härjat och de ostadiga vädret har inte varit till min fördel alls,    och ja jag gillar åska men helst när de är svart där ute,då är de härligt och njuter för fullt när de åskar,men jag har även ovädershuvud så ont i huvudet har man haft typ hela veckan...  


Men idag sköter sig kroppen godkänt bra,   har lyckats städa,tvätta och fixat, å så ska jag ut på promenad eller cykeln, och då de snart kommer en massa löst folk på byn,så blir de nog säkrast att ta promenad på dagar och ta cykeln senare på kvällarna, men haft sällskap av mor senaste tiden på promenader,då hon har semester och vill även hon komma ut mera, så de funkat bra...  


Jag saknar Rex något otroligt,  och igår var de en vecka sen han fick somna in, och sorgen varit jobbig, tisdag och torsdag var mycket ledsamma och inget kändes som de brukade,och sörjer inte bara Rex utan även Ebbis,för när hon fick somna in, var jag ledsen och allt kändes så konstigt, som t.ex bara hämta en hund.

men då hjälpte Rex mig som gav massa kärlek   och som jag skrivit tidigare så hade vi fått starkare band sen jag skadade mig i knäet förra året,och även vart operation uppe på allt, så hade sällskap av dom under sommaren, och ännu starkare efter lilla hjärtat Ebbis somnade in, så ja de blivit en del tårar denna vecka,tillsammans med smärtsam jobbig kropp, så försöker njuta idag för kommer mera ostadigt väder,så man får njuta när de går,och göra de bästa av allt annat...  


Men mina små hårbollar ger kärlek och tröst,   ja svassen försöker även driva mig till vansinne med sitt jamande,och man vet inte alltid va han vill, och ibland känns de som han bara vill ha sängen för sig själv hehe    men han ger även massa kärlek, och Mitte kommer ofta upp i soffan vid mig och myser gärna, å ligger bredvid mig när jag ser film/serie och dom är oftast i närheten, dom är ju inga ungdomar längre, då dom fyllde 16år för några dagar sedan..

 

Mitte har även tagit sitt ansvar på riktigt att ta över tiggande efter Rex, och denna syn som på fotot under hör till vanligheten, typ vad äter du och vad får jag?  

 

      

 

Och i tvättstugan behöver man inte vara ensam och oftast har jag sällskap...  


Nummer 1: Dom väntar vid närmaste grannen till tvättstugan

Nummer 2: När jag frågar om dom ska följa med hem

Nummer 3: Ok då går vi då....

 


  Pussar,Kramar & Kärlek  

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Skapa flashcards