Direktlänk till inlägg 7 juni 2019

Nu slipper du lida och kämpa mera,sovgott min fyrbenta fina vän...!

Av teolinda - 7 juni 2019 18:04

Hade en tanke att skriva blogg under morgonen, och skulle skriva om hur glad och nöjd jag var, då jag lyckats gått ner 4kg på 3veckor   och då jag har min nervskada med smärtor och min dropp fot,som gör så jag inte kan träna, cykla,promenera så mycket jag skulle vilja,utan man får kämpa på och göra sitt bästa, men denna blogg kommer inte handla om detta...  


För dagen vart inte som jag skulle vilja, jag var förberedd men tårarna och sorgen slog hårt, när de sorgliga beskedet kom...  


Jag haft jätte bra hjälp av fina underbara Rex med motionen, då vi tagit skogspromenader de dagar han varit vid mig, men tyvärr kommer de inte bli några mera skogspromenader med honom, inge mys eller berätta hur duktig han var,fina killen..  


Han började visa tecken att något var fel, varit vid veterinär fått mediciner och tips,och levde på hoppet att han skulle bli bättre,men de vart sämre och idag hittade man tumörer som inte funnits tidigare och måste kommit under de senaste 3månaderna så de gått fort, och fanns inget annat att göra än att låta honom somna in,och man behöver aldrig tänka om man gjort rätt eller fel beslut,för fanns inget annat, jävla cancer som dödar allt i sin väg...  


Jag känner sån sorg och kommer sakna honom så fruktansvärt mycket,för när lilla Ebbis vart sjuk och fick somna in,så sörjde jag henne och allt kände konstigt att Rex var själv,  men vart så att jag tröstades med Rex, så han hjälpte mig, nu när han fått somna in så känner jag extra sorg...


Han och jag fick ett extra starkt band när jag ramlade och fick fraktur i knäet förra året, sen den dagen har han varit otroligt snäll och lugn här vid mig, han lyssnade bättre och då jag bara var här hemma under hela sommaren pga knäet så var ju Rex och Ebbis mycket här,som var ett stort stöd och ett bra sällskap...  


I skogen där vi går fanns de en bit med mycket rötter och stenar, och Rex började för ett tag sedan att stanna upp och titta på mig,vänta på att jag kom över den biten och gick då bakom mig,tills jag var över,sen gick han framför igen...

I tisdags så tog vi en promenad på byn, vi mötte 4hundar med ägare, vid tre hus fanns de hundar som var ute som sprang och skällde, men Rex gnällde högt men skällde inget, ja ragg var stor på ryggen,men han lyssnade på mig och vi gick vidare,duktiga killen..  


När han åkte min bil så gick han inte ur bilen förrns jag sa varsågod,när de kom någon av de manliga könet på besök så var han jätte duktig,väldigt sällan vart någon utskälld och svansen gick som han bara var glad och sa hej,senaste halvåret, var dock någon försäljare som knackade på dörren som vart utskällda, men de var helt rätt,han märkte ju att jag inte vill prata med mannen och försökte ju stänga dörren,men mannen fortsatte att prata på...  


Grannen bredvid mig har hund som springer lös där ute,men Rex som var inför staketet gnällde bara lite när den hunden var ute, en ny granne som har hund som var ute,Rex fick se den hunden och han sprang in i köket upp i kökssoffan tittade ut och gnällde bara, vi hade mycket mys i soffan och jag kommer sakna honom så otroligt mycket, min fina vän...  


Jag skriver denna blogg för jag känner att ska jag inte gråta ihjäl mig, så behöver jag skriva av mig, jag mår alltid bättre när jag skriver och spänningshuvudvärken lättar även när jag kan skriva,och bästa för mig är att skriva,jag skriver inte bara i denna blogg, utan skriver på fler ställen om olika saker och olika ämnen,som tex har jag en blogg som jag skriver om mina resor,men skriva är något som hjälper mig...


Jag vet även att jag kommer få de tuff den dagen mina katter Mitte & Svassen kommer somna in, och då dom just fyllt 16år så vet man att den dagen kommer komma på ett sätt eller ett annat,och kan komma snart eller få några år tillsamman till, men de kommer bli riktigt jobbigt, då jag känner sån sorg nu, och Rex var min vän,  men han bodde inte vid mig,så han var inte mest här, vet inte hur jag skulle fixa om han var min och fick somna in, och de vill jag inte tänka på... 


Ja tårarna rinner när jag skriver denna blogg,men jag vet att skriva ner hur jag känner och mina tankar, är något som i längden gör allt lättare,och tänker ju också att de är skönt för honom att slippa lida och sluta kämpa...


Jag kommer aldrig glömma varken Amira som fick somna in som blir 4år sedan efter sommaren, och Lilla fina Ebbis, fina Rex eller mina älsklingar Elsa & Ebba som sovit rätt många år nu, saknaden lugnar av med åren, men man glömmer dom aldrig...


  Sov gott fina underbara Rex och tack för den tid du fanns här vid oss...  


 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teolinda - 20 mars 2023 13:24

Ja då jag sitter här sjukskriven så tänkte jag att jag skulle skriva några rader i min blogg... Ja detta är öken, det enda jag vill är att kunna åka till mitt arbete och kunna gå mina promenader,men när man typ inte kan gå utan måste ha käpp, så är...

Av teolinda - 14 februari 2023 15:13

Det var jätte länge sen jag skrev här i bloggen, Så tänkte jag skulle göra ett försök denna 14Februari 2023, ja den så kallade Alla hjärtansdag....    Jag myser med mina små håriga fyrbenta vänner dagligen och kan visa alla underbara i mitt liv k...

Av teolinda - 14 september 2022 08:37

Det var nu flera månader jag skrev,tiden springer ifrån mig, och denna sommar har vädret varit väldigt ostadigt, visst de varit varmt och solen har levererat, men de varit ostadigt och de är jobbigt för mig,men ca 14dagar som var till min fördel och ...

Av teolinda - 21 maj 2022 12:33


Igår på jobbet fick jag yrsel, mådde illa och extra ont i huvudet, och vart så jobbig så jag vart tvungen att hålla mig i en vägg för allt vart mörkare och hörde röster men lät som folk pratade långt borta i ett rör, när de vart lite bättre tänkte ja...

Av teolinda - 5 maj 2022 14:03

Ja väldigt länge sen jag bloggade, tiden springer iväg och vet inte riktigt vad tiden går vägen, men nu sitter jag ute på min baksida och har de mys och skön vår solen och underbara maj har startat....   Hade tyvärr ingen jätte bra natt, drömde m...

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards