Direktlänk till inlägg 17 februari 2019

Snart åter en helg över,och en ny vecka startar...

Av teolinda - 17 februari 2019 09:39

Söndag och är en aningen disigt denna förmiddag, men haft riktigt fint vårväder med härliga plusgrader och klarblå himmel och solen strålat vackert...  

Jag är tyvärr matt i lacken och feber har spökat, och haft riktigt jobbig frossa under natten, och en katt som försöker driva mig till vansinne, idag fick jag ge upp de där med att sova runt halv 5, men fick ca 4tim sömn om man räknar ihop de stunder jag fått sova, så ändå de..  


Frisk luft ska vara bra så gick en kort promenad igår och havets brus var harmoniskt och lugnt, bästa stället att samla kraft och skingra tankarna...

 


Ja systemet ang brott i Sverige när de kommer till straff för brott människor gör,   är väldigt mesigt och inte konstigt att de finns människor som fortsätter göra brott, och många går helt fria från sina brott...  


Kan ta exempel: Lizzie är en sjuk individ som har svårt att skilja på sanning och lögner, rätt eller fel,och de är alltid alla andra som gör fel, fast de finns bevis så är de fel, bevisen stämmer inte, för hon är alltid oskyldig..


Men så gör hon allvarliga brott på de sättet att hon skadar en annan människa, som är allvarligt och de blir rättegång, och de som händer är att man tycker de är allvarligt och påpekar de, och hon blir dömd för sitt brott hon gjort, men inge straff som stör hennes liv utan kan leva vidare,ljuga och sprida skit som inte stämmer, och de pengar offret får är skrattretande, och när de kommer till att betala så gör ju staten det, och betalar inte Lizzie så går de till kronofogden, men syns de inga inkomster eller tillgångar så kan ingen göra något åt de, utan skulderna ligger där och väntar...


och tiden går och så gör Lizzie brott igen, och även denna gång är de så allvarligt,om inte ännu mera allvarligt och går även denna gång vidare till rättegång, och även de slutar med att hon blir dömd för brottet hon gjort, men de blir betala pengar och får fortsätta leva livet som innan, och åter igen sprida lögner om att hon är oskyldig,och intala sig själv att de är bara alla andra som försöker sätta dit henne, förstöra för henne, men sanningen är att Lizzie gjort allvarliga brott som skulle vart minst fängelse eller någon konsekvens för hennes handlande, och nu bara vänta tills hon gör brott mot andra människor igen..


Man läser tyvärr ofta att allvarliga brott görs, bevisen är många och människorna blir dömda för brottet men får inge straff, utan kan leva livet som innan utan några större problem...

finns även de som klarar sig helt från något, när de gjort brott, för de som har makten väljer att mörklägga och inte anmäla brottet, så individen kan göra samma brott igen men någon annanstans, för finns inte med någonstans att den gjort något brott....



Men nu mera kaffe,   sen ett skönt bad, lite Alvedon/Ipren och halstabletter och samla kraft så man kommer till jobbet i morgon...  


  Pussar,Kramar & Kärlek  




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teolinda - 20 mars 2023 13:24

Ja då jag sitter här sjukskriven så tänkte jag att jag skulle skriva några rader i min blogg... Ja detta är öken, det enda jag vill är att kunna åka till mitt arbete och kunna gå mina promenader,men när man typ inte kan gå utan måste ha käpp, så är...

Av teolinda - 14 februari 2023 15:13

Det var jätte länge sen jag skrev här i bloggen, Så tänkte jag skulle göra ett försök denna 14Februari 2023, ja den så kallade Alla hjärtansdag....    Jag myser med mina små håriga fyrbenta vänner dagligen och kan visa alla underbara i mitt liv k...

Av teolinda - 14 september 2022 08:37

Det var nu flera månader jag skrev,tiden springer ifrån mig, och denna sommar har vädret varit väldigt ostadigt, visst de varit varmt och solen har levererat, men de varit ostadigt och de är jobbigt för mig,men ca 14dagar som var till min fördel och ...

Av teolinda - 21 maj 2022 12:33


Igår på jobbet fick jag yrsel, mådde illa och extra ont i huvudet, och vart så jobbig så jag vart tvungen att hålla mig i en vägg för allt vart mörkare och hörde röster men lät som folk pratade långt borta i ett rör, när de vart lite bättre tänkte ja...

Av teolinda - 5 maj 2022 14:03

Ja väldigt länge sen jag bloggade, tiden springer iväg och vet inte riktigt vad tiden går vägen, men nu sitter jag ute på min baksida och har de mys och skön vår solen och underbara maj har startat....   Hade tyvärr ingen jätte bra natt, drömde m...

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards