Direktlänk till inlägg 13 december 2018

Behövde skriva av mig denna dag...!

Av teolinda - 13 december 2018 10:48

Jag är mycket empatisk och har alltid varit och i min tidiga blogg med namnet: Att vara empatisk & högkänslig kan man läsa om just detta...


Men som sagt så är jag de och har alltid varit, och ja man föredrar känslor som lycka och glädje, och försöker alltid tänka positivt och göra andra glada,då negativt,ledsamt och sorgligt är mycket jobbiga känslor...


Och denna vecka började med att jag körde till jobbet, och så kom en trafikvarning att de varit en krock och räddningstjänsten var på plats, inte långt ifrån där jag bor, bara någon mil bort, och på samma väg som mor alltid kör till jobbet,och kände direkt att de är någon man känner till eller vet vem de är, och när jag närmade mig jobbet kom 4bilar från räddningstjänst, ambulans och två polisbilar, och alla hade blåljus och tut tut på, tänkte då nej har de hänt nåt mera, men så var inte fallet, utan den olyckan de gått ut med varning var mycket allvarlig...


De var två bilar som krockat och var en människa i varje bil, och så kom budskapet att en 60åring hade mist livet, och en 30åring fick åka till sjukhuset med skador, jag kände de på mig och känslorna att jag skulle veta vem de var vart bara starkare...


och tidigt på tisdags morgonen fick jag beskedet vem som var med i olyckan, och den unga tjejen visste jag vem de var, men kände inte henne, men kände ändå tacksam att denna tjej klarade sig, och då var de en person jag bara visste att hon fanns, och har gemensamma vänner...


Men den kvinnan som hade dött i olyckan visste jag mycket väl vem de var, och pratat med henne flera gånger, då hon varit ofta vid mina grannar som även är hennes son med familj, och har sen olyckan känt deras sorg inom mig, har varit låg och och ledsen i själen, och lider så otroligt med dem, och idag när jag läste inlägg av dotter på fb så var de nära att tårarna skulle börja rinna, mycket fint och känslosamt var de...


Hon var på väg hit till sina barnbarn, som många gånger tidigare, och jag har sett henne med barnbarnen utanför mitt, och pratat med henne,flertal gånger och en av gångerna vi pratade så hade hon och barnbarn gått en sväng på byn och kollat efter den mycket äventyrliga kissen fuffe, och dom hade hittat honom, så han följde ju snällt efter dem hemåt som de ville...

 

men då de skulle till Konsum, så var hon orolig att han skulle följa med upp dit,och under sommar är de mycket trafik på byn, och då han ofta kommer hit och hälsar på, tänkte hon att jag kanske kunde hjälpa, något jag såklart gjorde, så tog in honom i lgh avvaktade så de kom iväg en bit, sen tog jag ut honom framvägen, och han stannade här i min lgh by den gången, oh sprang inte efter, han är ju även vän med min ena kisse,så kommer ofta på besök och ligger ofta här och sover när jag kommer hem efter jobb osv...


Men sen den hemska olyckan i måndags har mina tankar snurrat runt och känner starkt deras sorg, tankarna att hon var ena minuten påväg till sina fina barnbarn och nästa minut hände de någonting och nu lever hon inte längre, och känner mig ledsen i själen för hennes nära & kära och önskade jag kunde göra något...

 

Jag är inte en av de nära, men då jag är väldigt empatisk så sätter jag mig in i deras sorg, och ser hela tiden henne med barnbarnen här utanför, eller hennes bil på parkeringen,i mina tankar & nu lever hon inte längre, för så fort kan livet ändras..

Så som jag ofta säger så ska man aldrig ta något eller någon föregivet, och visa sin kärlek för de man älskar ofta, för en dag kan de vara försent,och de kan gå väldigt fort, så ser inte livet ut som de gjorde,så lev livet, skratta ofta och gör de bästa med livet när man lever är något man ska göra,för som sagt så kan allt ändras fort...


Ser alltid på Sofias änglar och gråter alltid, först för de som drabbat familjerna, och sen kommer tårar av glädje för all hjälp de får, och känner den lättnad och känslor av tacksamhet och glädje människor får,så känslorna går upp och ner under en del av de programmet och visst extra sorgliga känslor blir de ju och extra känslor när man känner de som är med i programmet som varit med om något som ändrat livet fort, och ja jag föredrar ju tårar av lycka helt klart...

 

Levande ljus ger känslor av lugn och harmoni...!

 


  Pussar,Kramar & Kärlek  





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teolinda - 20 mars 2023 13:24

Ja då jag sitter här sjukskriven så tänkte jag att jag skulle skriva några rader i min blogg... Ja detta är öken, det enda jag vill är att kunna åka till mitt arbete och kunna gå mina promenader,men när man typ inte kan gå utan måste ha käpp, så är...

Av teolinda - 14 februari 2023 15:13

Det var jätte länge sen jag skrev här i bloggen, Så tänkte jag skulle göra ett försök denna 14Februari 2023, ja den så kallade Alla hjärtansdag....    Jag myser med mina små håriga fyrbenta vänner dagligen och kan visa alla underbara i mitt liv k...

Av teolinda - 14 september 2022 08:37

Det var nu flera månader jag skrev,tiden springer ifrån mig, och denna sommar har vädret varit väldigt ostadigt, visst de varit varmt och solen har levererat, men de varit ostadigt och de är jobbigt för mig,men ca 14dagar som var till min fördel och ...

Av teolinda - 21 maj 2022 12:33


Igår på jobbet fick jag yrsel, mådde illa och extra ont i huvudet, och vart så jobbig så jag vart tvungen att hålla mig i en vägg för allt vart mörkare och hörde röster men lät som folk pratade långt borta i ett rör, när de vart lite bättre tänkte ja...

Av teolinda - 5 maj 2022 14:03

Ja väldigt länge sen jag bloggade, tiden springer iväg och vet inte riktigt vad tiden går vägen, men nu sitter jag ute på min baksida och har de mys och skön vår solen och underbara maj har startat....   Hade tyvärr ingen jätte bra natt, drömde m...

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards