Direktlänk till inlägg 7 november 2018

Ja här fortsätter vädergudarna göra så vi bor i en tjock grå dimma...!

Av teolinda - 7 november 2018 11:07

Ja den tjocka dimman vill inte försvinna och min kropp bråkar mer än vanligt,   och vill ju ta så lite stark lindring som möjligt,   så när jag behöver ta mera än jag vill,så blir jag ju extra låg, men försöker tänka positivt och göra de bästa varje dag som går...  


Senaste vägningen stod jag kvar på 6kg ner, men de får jag vara nöjd med,   då jag den veckan inte kunde röra på mig som jag behöver,   då jag har koll på vad jag stoppar i mig, men nu hoppas på 1kg ner vid nästa vägning som är på fredag morgon, men står jag ännu still så är de även bra, för stå still och gå ner är vad som gäller och de jag kämpar för, och gick ju ner 6kg på 20dagar,och är mycket nöjd med de...  


Foto från söndagens cykeltur ner till ljugarns hamn, som slutade på ca 4km, och de är jag nöjd med....

 

Foto från en längre promenad förra veckan, då jag gick lite för långt och min nervskada gav extra med smärta efter, men glad att jag har lindring och badkar, så jag kan ta heta bad....

 


Grannen fuffe fortsätter komma och har beslutat att han bor här,   och inget någon kan göra åt, tro mig jag försökt i flera månader, men får nu ge upp,   men hoppas de blir annat när dom flyttar till huset, och att han trivs där så han stannar hemma, men då de är här på byn så nära är risken stor att han går hit ändå, men de får man se då hur de slutar,   och min svassen och Fuffe är vänner av någon konstig orsak,   och Fuffe ligger oftast i närheten av svassen....  


Här ligger min Svasse under överkastet, precis över Fuffes huvud...

    


och så här hittade jag dem en kväll när jag kom ur badet & skulle förbereda kaffe tills dagen efter..


  Pussar,Kramar & Kärlek  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teolinda - 20 mars 2023 13:24

Ja då jag sitter här sjukskriven så tänkte jag att jag skulle skriva några rader i min blogg... Ja detta är öken, det enda jag vill är att kunna åka till mitt arbete och kunna gå mina promenader,men när man typ inte kan gå utan måste ha käpp, så är...

Av teolinda - 14 februari 2023 15:13

Det var jätte länge sen jag skrev här i bloggen, Så tänkte jag skulle göra ett försök denna 14Februari 2023, ja den så kallade Alla hjärtansdag....    Jag myser med mina små håriga fyrbenta vänner dagligen och kan visa alla underbara i mitt liv k...

Av teolinda - 14 september 2022 08:37

Det var nu flera månader jag skrev,tiden springer ifrån mig, och denna sommar har vädret varit väldigt ostadigt, visst de varit varmt och solen har levererat, men de varit ostadigt och de är jobbigt för mig,men ca 14dagar som var till min fördel och ...

Av teolinda - 21 maj 2022 12:33


Igår på jobbet fick jag yrsel, mådde illa och extra ont i huvudet, och vart så jobbig så jag vart tvungen att hålla mig i en vägg för allt vart mörkare och hörde röster men lät som folk pratade långt borta i ett rör, när de vart lite bättre tänkte ja...

Av teolinda - 5 maj 2022 14:03

Ja väldigt länge sen jag bloggade, tiden springer iväg och vet inte riktigt vad tiden går vägen, men nu sitter jag ute på min baksida och har de mys och skön vår solen och underbara maj har startat....   Hade tyvärr ingen jätte bra natt, drömde m...

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards