Alla inlägg den 14 oktober 2018

Av teolinda - 14 oktober 2018 11:00

Söndag och ser ut som de kan bli en strålande fin dag även denna dag,   och solen har verkligen levererat, och igår var de uppe på hela 19grader och de är mitten av oktober, och jag njuter av de så mycket de bara går,och hjälper helt klart att komma ut på cykeln och promenader..  


De är inte smärtfritt och har smärtor hela tiden, och skulle jag inte kunna lindra smärtorna nåt, så skulle de varit mycket tuffare och skulle inte lyckas komma ut som jag behöver...  

Men igår var de lördag och fick äta lite gottigott och även dricka ett glas läsk som var,mycket gott, för behöver ha en dag när jag får äta å dricka något gott,  men nu tillbaka till endast vatten och kaffe å äta mindre sött och onyttigt...


Men denna natur och havets härliga brus, hjälper otroligt mycket, och känns bra att ha detta bara par hundra meter från mitt hem...

   


Men är en aningens oroad över grannens hårboll Fuffe,   han har varit här varje dag som han alltid är, men inte varit hemma och igår frågade deras lilla dotter om jag sett fuffe,och de hade jag ju gjort tidigare under morgonen...


Så när han var här i morse igen, så skrev jag till dom att han varit här och att han var ute runt 06.30, men sen får jag svar lite mera än två timmar senare och lät som han var dålig och att de först trodde han blivit påkörd,spyr mycket och är oroande dålig,   men när han var här så var han som vanligt, förutom att han inte sprang runt direkt och in genom luckan när mina fick frukost, så undrar ju vad som hände under dessa två timmar...   


Dottern i familjen frågade mig igår om jag sett fuffe och berättade sist han var vid mig,   hon sa även saker som att jag skulle spruta vatten på honom eller skrämma honom, för han var ju hennes kisse, och om jag inte hörde när dom ropar på honom,   med frågande min i ansiktet, och då vuxna runt henne måste sagt något, men inte berättat att jag gör allt jag kan, så fick jag informera barnet att jag har gjort allt de hon sa, i flera månader men de hjälper inte och han kommer tillbaka hela tiden ändå...  


och fick även berätta att inte jag som ska höra att dom ropar,   men nej är jag i min lgh så hör jag dem inte, men de är fuffe som ska höra och kommer han inte så kan han vara för långt bort, eller gör något som gör att han inte vill komma, för när jag hittar honom i lgh tar jag ut honom, inte så att han ligger här och jag hör dem ropa men tar inte ut honom,  som barnet av någon orsak verkade tro, så fick informera henne att de inte var så de är, och att jag alltid tar ut honom när jag hittar honom, antingen fram dörren eller bakdörren, och ibland går han själv med till dörr och så öppnar jag så han kan gå ut, och ibland springer han till lucka och går ut är han ser mig,då ha vet att ha inte ska vara här...  


Försöker dokumentera och ta foto på honom när han är här, och såhär såg han ut denna morgon, och kände på honom och fanns inge oroande med honom, utan han var precis som vanligt, och visade inga tecken alls på att vara dålig,så man undrar ju vad som hänt under de två timmar innan han gick hem...

 


Jag har gjort detta i många månader, så ingen kan säga att jag inte försökt, men katten beslutat att han bor här helt klart...

  • Sprutat vatten i månader
  • Skrämt med rösten i månader
  • Skrämt med kroppen
  • Andra människor i min närhet har försökt skrämma
  • kastat mjuka föremål mot honom för att markera och skrämmas
  • låst luckan periodvis när han försökt komma in och mina katter sover.
  • satt in brickan med mat i ugnen när han varit för envis att komma in, så han i allafall inte fått mat.
  • Kastar ut honom och vissa dager blir de runt 10-20gånger som mest
  • Mitte har nu jagat ut honom många gånger, och när Fuffe tittar in med huvudet i luckan och ser mitte så backar han, men testar igen så många gånger tills han lyckas komma in...

Jag har inte och kommer inte heller göra...

  • Slå honom
  • Sparka på honom
  • kasta hårda saker på honom
  • Skada honom på något sätt
  • Ta bort maten från mina katter när jag inte är hemma
  • låsa luckan mer än de jag gjort
  • köpa dyr ny lucka så bara mina kommer in

och de kan jag säga att jag kommer aldrig någonsin vara våldsam och slå sparka eller på fysiskt sätt gör illa djur eller människor, för de gör jag bara inte...  

Men då de ska flytta till ett hus på byn, så får man hoppas han vill stanna där och inte kommer hit flera gånger per dag, och lägger sig och sover i min lgh troligen flera timmar, då jag ofta hittar honom när jag varit iväg och då kan han varit här i flera timmar innan han blivit utkastad....


Men nu dags att ta tag på denna dag,   och ut på cykeln och en liten promenad finns även med i dagens mål...  


  Pussar,Kramar & Kärlek  



Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Skapa flashcards