Alla inlägg den 13 oktober 2018

Av teolinda - 13 oktober 2018 05:37

Lördag och denna morgon var de dags att ställa sig på vågen,   brukar inte bry mig om vågen,men nu måste jag ha koll,då jag gått upp fruktansvärt mycket i vikt, under månaderna jag vart liggande med en fraktur i knäet,   och kunde knappt ta mig runt i lgh och depp vart man ju, så man stoppade i sig mycket med onödiga saker, och så vart de varmare än på länge ute, och jag satt instängd här hemma hela sommaren,och hade mycket smärta   och de tog ju både fysiskt & psykiskt...


Kände att de var jobbigare och hade ondare i början av resan än jag brukar,   så när jag kom hem från semestern så satte jag igång med kroppen, både vissa saker jag stoppar i mig å tog tillbaka sött och gott till endast helg,  och att komma ut på antingen cykel, promenad eller simma,och dessa 8dagar har jag lyckats komma ut både med cykeln och promenad,   och även simmat en av dagarna, och en dag som vart vilodag, då jag bara fixade med att få ordning på tränings programmet med gummiband,  och kollat runt på vattengympa, men mest för jag gjort de många gånger, och tycker de är mycket skönt...  


Men med denna natur utanför dörren så hjälper de såklart till att komma ut och röra på sig, från senaste cykelturen,...  

 

Men denna morgon så var de dags att ställa mig på vågen,   men jag är nöjd med dessa 8dagar, ja de varit allt annat än smärtfritt   och blivit tvungen att lindra mer än jag skulle vilja, men hoppas kunna dra ner de när jag varit igång ett tag,   men just nu går de inte, för kan jag inte lindra, så blir motion och den fysiska biten omöjligt tyvärr...  och jag måste kunna träna kroppen på de olika sätt som faktiskt är möjligt...  


Jag hade hoppats på minst 1kg i allafall,vill inte ha för höga förhoppningar   men vart mycket nöjd och glad när vågen visade 3kg ner, för de var mycket mera än jag hoppats på,   så ja just nu är man mycket nöjd och glad...  


Men som sagt har fantastisk natur att gå eller cykla vid, så känns ju extra lyx, och havets brus ger harmoni och styrka, solen har även hjälpt en del denna vecka... 

 


  Pussar,Kramar & Kärlek  


Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards