Direktlänk till inlägg 11 oktober 2018

Kaffe ger mig kraften och glädjen att kämpa på varje dag...!

Av teolinda - 11 oktober 2018 06:36

Igår vart de en riktigt strålande fin dag, och solen gav skön värme,   och lyckades komma en sväng med cykeln och även en promenad, ja de är inte smärtfritt och blivit tvungen att lindra mer än jag skulle önska, men de får de vara värt, för behöver få bort de som jag lade på mig under de månaderna jag vart liggande med fraktur i knäet, och ökade en hel del i vikt... 

Håller även på att fixa ett träningsprogram med olika övningar med bland annat gummibandsträning, finns en del övningar jag inte fixar så tagit olika övningar som jag kommer lägga in musik till så jag får en egen tränings video,   och planen är att testa idag om de funkar med denna kropp, och om de behövs några ändringar...


Jag hoppas jag lyckats gå ner minst 1kg när jag väger mig i morgon,   då har jag hållit på med den träning jag kan och tänkt på vad jag stoppat i mig, och som sagt hoppas på minst 1kg allt annat är bonus...  


nr 1 innan kaffe, nr 2 fått i mig en kopp, och nr 3 när jag fått i mig en kanna kaffe heheh...  

 


Något jag tycker är lite läskigt är att hög % på de jag känner till som lever på livsstilen att bara äta Rawfood ser väldigt sjuka ut,   nej självklart drar jag inte alla över samma, men de är en hög % som faktiskt inte ser friska ut, senaste jag fick höra var på G att gå över till de från att bara äta grönt, börjar även se mycket sjuk ut.  

De är lite läskigt tycker jag, men visst alla ska leva som de tycker de mår bäst av, och vad dom tycker är bra för en själv, för ingen kan bestämma åt någon annan,   men av de jag ser och de som visar mig tydligt att kroppen säger nåt annat än att den mår bra,så hoppar jag över den livsstilen, känns för skrämmande av de jag ser på ett antal av de som lever den livsstilen..  


Men det är ju de som är så bra i livet, att alla väljer vad man vill tro på och vad man själv vill leva sina liv, och ingen som kan säga hur andra ska leva eller göra med sina liv,   men livsstilen Rawfood hoppar jag, för den visar mig mer skrämmande saker än nåt annat....  


Nu mera kaffe och frukost,   sen blir de iväg på fika och så hämta hundar...  


  pussar,Kramar & Kärlek  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teolinda - 20 mars 2023 13:24

Ja då jag sitter här sjukskriven så tänkte jag att jag skulle skriva några rader i min blogg... Ja detta är öken, det enda jag vill är att kunna åka till mitt arbete och kunna gå mina promenader,men när man typ inte kan gå utan måste ha käpp, så är...

Av teolinda - 14 februari 2023 15:13

Det var jätte länge sen jag skrev här i bloggen, Så tänkte jag skulle göra ett försök denna 14Februari 2023, ja den så kallade Alla hjärtansdag....    Jag myser med mina små håriga fyrbenta vänner dagligen och kan visa alla underbara i mitt liv k...

Av teolinda - 14 september 2022 08:37

Det var nu flera månader jag skrev,tiden springer ifrån mig, och denna sommar har vädret varit väldigt ostadigt, visst de varit varmt och solen har levererat, men de varit ostadigt och de är jobbigt för mig,men ca 14dagar som var till min fördel och ...

Av teolinda - 21 maj 2022 12:33


Igår på jobbet fick jag yrsel, mådde illa och extra ont i huvudet, och vart så jobbig så jag vart tvungen att hålla mig i en vägg för allt vart mörkare och hörde röster men lät som folk pratade långt borta i ett rör, när de vart lite bättre tänkte ja...

Av teolinda - 5 maj 2022 14:03

Ja väldigt länge sen jag bloggade, tiden springer iväg och vet inte riktigt vad tiden går vägen, men nu sitter jag ute på min baksida och har de mys och skön vår solen och underbara maj har startat....   Hade tyvärr ingen jätte bra natt, drömde m...

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards