Alla inlägg den 3 september 2018

Av teolinda - 3 september 2018 13:02

Ja då hoppas jag att denna vecka går bättre,   men skönt att komma igång med jobbet och träffa arbetskamraterna, kändes som några var glada att se mig i allafall   och så skönt att få lite ordning på kontoret, och målet denna vecka är att lyckas komma till jobbet de dagar jag ska arbeta, och att allt rullar på som de ska fram tills jag ska åka till Barcelona...  


Men igår vart man utan ström några timmar,   och de är bra drygt när de försvinner, men bra mycket bättre när man blivit förberedd att de kan ske, än när de bara dör och där sitter man utan varken batteri på mobilen eller kaffe,   och denna gång hade de gått ut med att de kunde bli de, ja de trodde mera på lördagen, men de gått ut med att de kunde ske under helgen, och de är som sagt bättre än när man inget vet....  


men deras sms dom skickar var ju inte riktigt rätt så att säga,   jag fick sms att de var strömavbrott när jag hade ström och när strömmen försvann så fick jag sms att de var fixat, så då undrar man ju vad dom sysslar med,    men sista avbrottet kom när jag just lagt mig i sängen, så de drabbades jag inte av nåt större och när jag vaknade vid 05.00 så var de ström...  


Snapchat är fortfarande lite kul...!

    

Och vad ska man säga om hårbollen Fuffe,   min kära lilla granne som beslutat sig att han har sitt andra hem här, å fort han får chansen så lägger han sig i lgh, och nu de senaste dagarna har han varit här extra mycket, och kastar jag ut honom 10gånger så återkommer han 15 typ,   och ja spelar ingen roll vad jag gör för han har bestämt sig och återkommer till varje pris, och ser lika oskyldig ut varje gång fast han vet att han inte ska vara här...  


Och de är min gula Svassen som lockar tror jag, för när jag hittar lilla Fuffe i lgh så ligger han oftast på något av ställena där Svassen brukar ligga eller i närheten av Svassen,   och de är mycket skumt, då Svassen är den som annars inte gillar andra katter, och Mitte är den som jagar mest,   men Svassen pratar bara med Fuffe och Mitte jagat ut honom flera gånger och gillar inte att han kommer in här, och ligger Mitte vid bakdörren och fuffe tittar in, så backar fuffe sakta typ i slow motion ut igen,   men han återkommer om och om igen, och testat allt, men lilla sötnöten ger inte upp....  


Men så länge han inte bråkar eller ställer till de så får man fortsätta kasta ut honom när man ser honom,och försöka katterna sköta de hela, Mitte visar tydligt med att jaga ut Fuffe från lgh då och då, och när han gör de och jag ser de, så får Mitte belöning,  så får se hur allt slutar en dag,men har aldrig varit med om en katt som verkligen inte ger sig, och har bestämt sig som lilla söta Fuffe....  


Så här hittade jag honom i min säng en kväll,efter jag kom från badkaret,och han får inte ligga i sängen hemma och han ska inte ligga i min lgh alls, men han har inga problem med att vi inte tycker som han...


 


  Pussar,kramar & Kärlek  




Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Skapa flashcards