Direktlänk till inlägg 15 augusti 2018

3Dagar till den årliga 26årsdagen,12dagar tills de blir jobb igen, & 42dagar tills avresa barcelona...!

Av teolinda - 15 augusti 2018 10:16

Ja igår vart de en grå våt dag, men de behövs regn här,   då de kommit få droppar i sommar, ja lite suger de att jag inte kunnat njuta av den extrema värmen som jag skulle om jag inte var skadad, för när jag fick av ortos så var värmen bara positiv,   men de varade bara några såna dagar och sen varit svensk sommar, men som sagt regn behövs, och 24mm i mätaren och de var från de började regna igår tills ca kl 06.00 i morse och de är ju en bra början...  


Men jag och hundarna hade mys   och på kvällen fick man tända fina härliga doftljus och krypa ner i soffan med skn filt, och ja självklart en god kopp kaffe,   och de är nog de enda jag gillar sen när höst och vinter kommer, mysbys med levande ljus,   annars klarar jag mig utan kylan, slasket och de extra smärtorna som tillkommer...  


 

och nu närmar sig den årliga 26årsdagen och på lördag är de redan 1år sedan som jag firade min jämna födelsedag,   och en av mina bästa vänner kom med flyget till mig för att vara med mig denna dag, och de uppskattade jag och saknar henne grymt mycket,   men iår blir de inge större firande utan bjuder å tårta till de som vill komma förbi och ta en fika...  


Något jag tänkt på till och ifrån ofta är hur de kommer sig att man ska ta hand om andra, värna om de nya som kommer, ha ett fint bra beteende mot alla människor osv,   förutom rökarna, dom ska man förbjuda överallt, man kan kasta skit på dem, är inte vatten värda, av de beteendet man ofta får se, och man hör ofta hu fy fan för rökare och sura miner,   men alla andra människor ska man inte göra illa och ha bra beteende imot, för räcker inte med att dom blivit beroende av ciggaretter och eldar upp pengarna typ, för stor eloge till desom lyckas sluta, men inte alla som klarar de hur mycket dom än kämpar, känns så tragiskt på något sätt.....  


och nuu är de bara 42dagar kvar tills spanien resan   och kan nu se fram emot de på ett annat sätt än tidigare då jag hade den där jävla frakturen, men är tillbaka till de vanliga och ska bli hur nice som helst att komma iväg...  


De blivit en hel de ställen och länder, och såklart många flera ställen jag varit på, som tex usa så finns de många ställen och sker man sätt och varit, och även andra ställen, och spanien saknas, men de kommer snart med i Listan....!

 


Nu fixa med lite tvätt som är klart och dricka lite kaffe,   funderar sen om kroppen tillåter att testa cykeln, men ja lite lätt för att se om de går, har ju inte cyklat sen dagen innan olyckan i April, men vill komma igång igen å måste kolla av läget någon gång och känns som de kanske kan bli idag...   och nu är de ca 12dagar kvar tills jag börjar jobba igen om allt går som de ska och de ska de ju...  


  Pussar,Kramar & Kärlek  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teolinda - 20 mars 2023 13:24

Ja då jag sitter här sjukskriven så tänkte jag att jag skulle skriva några rader i min blogg... Ja detta är öken, det enda jag vill är att kunna åka till mitt arbete och kunna gå mina promenader,men när man typ inte kan gå utan måste ha käpp, så är...

Av teolinda - 14 februari 2023 15:13

Det var jätte länge sen jag skrev här i bloggen, Så tänkte jag skulle göra ett försök denna 14Februari 2023, ja den så kallade Alla hjärtansdag....    Jag myser med mina små håriga fyrbenta vänner dagligen och kan visa alla underbara i mitt liv k...

Av teolinda - 14 september 2022 08:37

Det var nu flera månader jag skrev,tiden springer ifrån mig, och denna sommar har vädret varit väldigt ostadigt, visst de varit varmt och solen har levererat, men de varit ostadigt och de är jobbigt för mig,men ca 14dagar som var till min fördel och ...

Av teolinda - 21 maj 2022 12:33


Igår på jobbet fick jag yrsel, mådde illa och extra ont i huvudet, och vart så jobbig så jag vart tvungen att hålla mig i en vägg för allt vart mörkare och hörde röster men lät som folk pratade långt borta i ett rör, när de vart lite bättre tänkte ja...

Av teolinda - 5 maj 2022 14:03

Ja väldigt länge sen jag bloggade, tiden springer iväg och vet inte riktigt vad tiden går vägen, men nu sitter jag ute på min baksida och har de mys och skön vår solen och underbara maj har startat....   Hade tyvärr ingen jätte bra natt, drömde m...

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Skapa flashcards