Alla inlägg den 14 augusti 2018

Av teolinda - 14 augusti 2018 11:57

Tisdag och nu är ordningen återställd och hundarna tillbaka, efter sommarlov med familjen, och Rex är så otrolig,   ja jag vet jag tjatar om de, men han har visat såna framsteg sen han började vara vi mig,och  lyssnar bra och ger massa kärlek,  och ja största orsaken är för att jag kan ge hundarna 110% uppmärksamhet när dom är här, och de är lite som de är med barnvakt, att barnen oftast är snällast när dom har eller är med barnvakt, för då får man hitta på roliga saker och man får du all uppmärksamhet...  


Idag kom även samma hund som lyckades ta sig in på min baksida här,   men Rex var duktig och lyssnade direkt på mina direktiv och lilla Ebbis var även hon duktig   och sprang mot ytterdörren när  fast vi  alla såg hunden,så extra duktiga var dem, lite oroad blir man ju, men han visar ofta att han lyssnar mycket bra på mig, när han är själv med mig   Ja rex var sen ute på baksidan och sa högt och tydligt vad han tyckte om de objudna hunden, men han skötte sig så bra och de får man göra när de varit någon objuden på besök....


och Rex är mycket kärleksfull när han sätter till den sidan, för  då låg jag och tittade på Sofias änglar och såklart kommer tårarna som oftast, både lyckliga tårar och ledsamma,   men då kommer han ju direkt och ska trösta med pussar och visar stor kärlek,   och hans beteende efter olyckan sitter ännu kvar...


och ja han kommer troligen alltid vilja jaga, då de har han inom sig, han kommer jaga katter för älskar dom så mycket så måste ha dem,å då spelar de ingen roll vad jag säger, för då stänger man av öronen, så man kan bli tokig på honom   och att vilja ha allt som går att äta, är ju nåt han aldrig kommer sluta vilja, och tigger gärna om han har möjlighet, för han är en riktig godisgris,   men annars är han en otroligt smart duktig kille när han sätter den sidan till...  



Foto från första delen den 19April, sen stannade vi till på ett annat ställe, för de var ju så fint väder, och då skedde olyckan som gav mig en fraktur i knäet, och  ca 16veckor jag gärna raderar, men på fredag ska vi testa att gå ut i skogen igen,  har jag i planeringen i allafall....

 


och ja han vill gärna ligga nära helst på mig och ge massa kärlek å styrka, och att vi sitter så här händer ju rätt ofta minsann hehe, och klart lilla sötnosen Ebbis alltid finns nära....!

 


Nu blir de lite mera kaffe och vila lite efter maten,   sen blir de städa kök och ta hand om disk,men blir mest mys denna dag, för ute är de grått och regnar lite till och ifrån,   men de behövs så mycket, så de får gärna vara grått och regna nu, men på lördag när jag tänker bjuda på fika med tårta, får de gärna vara fint väder....  


  Pussar,Kramar & Kärlek  

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards