Alla inlägg den 12 augusti 2018

Av teolinda - 12 augusti 2018 08:59

Igår vart de kräftskiva med poolbad,   men pga antibiotika, så fick jag hålla mig nykter och köra, för ja de finns de som dricker ändå,   men de gör jag inte, för jag vill hellre bli frisk fortare än att riskera att de blir en ond cirkel och man blir liggande längre tid, och bli sämre,   men de gick ju bra de också, en hel del skratt och gott att äta,ja  när man ska åka så ska  de onyktra alltid ta sin tid och som  Alfons Åberg sa  "ska bara" så de behövs ju en del tålamod,   men de gick ju bra de också , men att jag vaknade upp vid 06.00 och kände mig bakis och smärtor från hell, var ju inte rättvist precis,och skulle hellre ligga kvar vid älsklingen,   men fick köra hem och lösa de hela, då de jag hade med mig inte funkade, så nu är bara ovädershuvudvärken kvar och de är hanterbart...  


De går ju bra att bada pool när de regnar, och kom även lite hagel, men de var bra mycket varmare i poolen och bäst var att hålla sig   under de 33/34grader varma vattnet, så att gå upp från den var inte lätt...!

 

och så vart de en del kräftor, många skratt så tårarna nästan kom,och när vi började äta var ju solen ännu kvar, med så började de blåsa mera och då visste vi att snart börjar de regna, och de gråsvarta var ett faktum, men hade ju tak där vi satt så behövde inte flytta på oss...

 

Ja kräftorna var röda och goda, och inte alls fel, jag tröttnar dock rätt fort med de där skalningen av kräftorna,som jag alltid gör,  men vart mätt så ändå de...

 


Men ja jag har underbara människor i mitt liv,   något jag upprepar ofta, men skulle jag inte haft alla fina människor skulle mitt kämpande varit mycket tuffare,   och jag fått nyligen veta att änglar finns bland oss och saker man aldrig skulle tro kunde hända, kan faktiskt hända, och ja jag är så tacksam och glad för alla underbara jag har i mitt liv,   som har förståelse för att jag har mycket med denna kropp att göra, och kämpar med smärtor och problem, å en satans otur, och fast jag oftast vill göra mycket,   så måste jag hoppa över saker, men försöker se på de positiva som jag lyckas med, mera än de negativa som inte går som jag skulle önska...


Men nu blir de lite film under en skön filt, kaffe   och mysa till de gråa regnvädret, som nu i skrivandets stund fick se de gråa har försvunnit, blå himmel och vita moln, men de vänder fort så man får se hur dagen blir...  


  Pussar,Kramar & Kärlek  

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards