Alla inlägg den 7 augusti 2018

Av teolinda - 7 augusti 2018 12:52

Ja men grattis till mig eller nåt,   igår när jag vaknade kändes kinden lite svullen, men så tyckte jag de lade sig under morgonen igår, och tänkte att de var nog bara något tillfälligt,   men i natt fick jag natten i helvete och mycket lite sömn,   då de gjorde ont i munnen och kinden vart ännu mera svullen och som värst var de svullet även en bit av hakan, men de lagt sig lite,men ser ut som en hamster som typ samlat mat i kinden typ haha...  men ska bli skönt när de lägger sig så pass så de inte gör ont i munnen längre....  


Tänkte då de är munnen så får jag ringa tandläkaren,   och när jag berättade hur de såg ut och hur de kändes sa dom att jag behöver penicillin,och att de troligen kommit pga protes nere och den har ju inte varit ok, så stämmer säker,  och haft den lite extra mycket senaste tiden, och så fick jag tid att komma till dem på fredag, så dom får kolla och göra nya mått till de nya proteserna, då jag  skulle fixat de tidigare i år, men knäskada och operation kommit i vägen, och de är som vanligt att de ena byter av de andra mycket tröttsamt är de minsann...  


Svårt att se hur riktigt stor kinden är, och man kan tro att jag gör nåt inne i munnen, men de gör jag inte och enda som är olika är att jag gör puss mun på dagens foto pga bristen av protesen, men som sagt man ser mera hur sjukt stor svullnad jag har....!

 

Så känner mig lite matt och trött,   och blir mest soffläge, men får jag någon energi, eller lyckas sova soffa och blir lite piggare,så är de en sväng med dammsugaren som gäller, då jag inte lyckas göra de ännu, och passar bra att var hundvakt två dagar framåt, så man har lite sällskap, för kan inte använda proteserna, så blir att hålla mig hemma nu tills allt är bättre...  


Men idag är de 50dagar tills vi reser till Barcelona   och ska bli kul att få resa i väg, och se ett nytt land och nytt ställe, för har ännu inte varit i Spanien, till skillnad till andra ställen söder ut, som man varit fler än 1gång på vissa av ställena jag varit...   


Så blir allt som de ska, så blir de jobb en månad sen iväg på semester och de ser jag fram emot och kommer bli mys att komma iväg,    men nu serie och kaffe...  


  Pussar,Kramar & Kärlek  


Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards