Direktlänk till inlägg 6 augusti 2018

Det var på de berömda håret, men nu får man se hur denna dag blir...!

Av teolinda - 6 augusti 2018 12:21

Man märker att de håller på att lugna av på byn och men säsongen närmar sig sitt slut,   och sen kan man njuta själv på stranden igen, men vi tackar för dom kommer och tackar när de sen åker,   solen verkar fortsätta stråla och sommaren är inte över ännu,men just nu är de rätt lagom värme då de ligger runt 25grader och de är en helt ok temp....  


Tog en sväng med lilla loppan   och körde förbi eller körde i närheten av ett par som varit granne med mig som hade flera katter, och de var på de berömda håret, att en av deras katter skulle bli påkörd, ja jag såg den rätt långt innan, men mötande var väldigt nära att de vart en olycka,   jag saktade ner när jag såg hårbollen, och den hade inte bråttom, så när jag var framme vid den, så stod jag stilla, inge vidare när de är 80väg, men hade ingen bil bakom så de var ju lugnt...  


Jag är glad så länge mina hårbollar håller sig mest hemma, då de är 15år och åldern tar ut sin rätt, och denna sötnos lägger sig ofta under överkastet, och en dag när jag lade mig för lite vila, så kom han närmare mig, fina svassen...!

 


Har en aningens ont i munnen,   och kinden varit mycket svullen, men nu har de lagt sig och hoppas på de bästa, äter ju medicin för infektion så är de nåt sånt, så kanske dessa tabletter tar bort de också,   men har de inte blivit bättre på ett par dagar, så får jag kontakta tandläkaren, har ju lite som ännu ska fixas så är väl bäst att fixa med de snart också....  


Onsdag & Torsdag ska jag ha vovvarna igen,   ja de varit lite tomt då de är semester tider så inte haft dem så mycket senaste veckorna, men nu blir de två dagar, så lite extra mys med dem,     den stora brukar dock glömt allt han vet om att vara här, när dom inte vart ett tag, men vi brukar få ordning på de rätt fort, oftast...  


Inte ofta dom ligger i samma soffa här, men har man bestämt sig så har man...!

 


Men nu lite kaffe och sen fixa med de rena torra tvätten     och så rasta dammsugaren lite, mycket av de torra gräset kommer ju in direkt när man varit ute, så behövs tas bort lite då och då, så göra de nu och sen efter hundarna varit här,   men har dock kommit 11mm regn, så visst är de ännu torrt för de var en dropp i havet typ, men man får vara glad för varje droppe...  


  Pussar,Kramar & Kärlek  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teolinda - 20 mars 2023 13:24

Ja då jag sitter här sjukskriven så tänkte jag att jag skulle skriva några rader i min blogg... Ja detta är öken, det enda jag vill är att kunna åka till mitt arbete och kunna gå mina promenader,men när man typ inte kan gå utan måste ha käpp, så är...

Av teolinda - 14 februari 2023 15:13

Det var jätte länge sen jag skrev här i bloggen, Så tänkte jag skulle göra ett försök denna 14Februari 2023, ja den så kallade Alla hjärtansdag....    Jag myser med mina små håriga fyrbenta vänner dagligen och kan visa alla underbara i mitt liv k...

Av teolinda - 14 september 2022 08:37

Det var nu flera månader jag skrev,tiden springer ifrån mig, och denna sommar har vädret varit väldigt ostadigt, visst de varit varmt och solen har levererat, men de varit ostadigt och de är jobbigt för mig,men ca 14dagar som var till min fördel och ...

Av teolinda - 21 maj 2022 12:33


Igår på jobbet fick jag yrsel, mådde illa och extra ont i huvudet, och vart så jobbig så jag vart tvungen att hålla mig i en vägg för allt vart mörkare och hörde röster men lät som folk pratade långt borta i ett rör, när de vart lite bättre tänkte ja...

Av teolinda - 5 maj 2022 14:03

Ja väldigt länge sen jag bloggade, tiden springer iväg och vet inte riktigt vad tiden går vägen, men nu sitter jag ute på min baksida och har de mys och skön vår solen och underbara maj har startat....   Hade tyvärr ingen jätte bra natt, drömde m...

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Skapa flashcards