Alla inlägg den 5 augusti 2018

Av teolinda - 5 augusti 2018 08:35

Igår rullade de in ett åskoväder på ön,   men då de kom från Visby sidan så är de sällsynt att de kommer över hit till mig, men de närmade sig och fick se ett skådespeleri där uppe i skyn, men de hade skapats ett oväder även under ön som gick uppåt och de gjorde så vi fick uppleva ovädret, men de var aldrig över mig och fick till slut 1mm regn så en droppe i havet så att säga, men ändå de...  men lite störande är de när man hör att vissa ställen fått över 100mm för de kunde delas upp bättre över hela ön....


Pratade med älsklingen och då hade blixt just slagit ner inte alls långt från honom och strömmen försvann, men fick tillbaka ström när vi pratade,   men då slog de ner nära igen, och man hörde knaster i mobilen, och som de såg ut så var de över honom i Burs sen ut över havet, och så vart de lugnt och så fick man se två regnbågar och solen kom fram igen, så åter igen fick vi bara några droppar regn...  men nu i skrivandets stund strålar solen men ser ett svart mörker komma, så hoppas de kan komma mera regn, då 1mm inte hjälper ett skit tyvärr....  


Man såg regnbågarna bättre live, men man kan se att de är två stycken om man verkligen tittar, och himlen vart eldgul....!

 

Svårt att ta foto på blixtarna på en mobil som inte är av nyaste slag, men lyckades få foto på några av alla blixtrar som slog ner, men som sagt var aldrig rakt över mig, utan gick bredvid och ut i havet...!

 

Men här på byn börjar de lugna av med människor,   och nästa helg är de slutet på säsongen av olika ställen på byn, så vill man ut och äta är det under denna vecka man ska gå, sen börjar de stänga till och vi får tillbaka lugnet igen,   för varit extremt mycket folk och tyvärr saknar många begrip och ger bevis för de dagligen, inte ens när de får svar på saker 100gånger så fattar dom,   och sunt förnuft vet dom inte vad de är och trafikvett på något sätt finns och man får vara glad att inge allvarligt hänt, och då jag inte beter mig så när jag har semester så undrar man ju hur de står till i huvudet på såna människor...  


Men ja vi behöver dem tyvärr,för skulle dom inte komma så skulle vi inte  kunnat  ha Konsum öppet året runt, och jag är en av de behöver den under vintern när jag har svårt att ta mig, annars är de oftast Ica som har de jag behöver   men man önskar de var flera med bättre beteende, men man kan inte få allt och snart är de lugnt igen, och är glad att sommar folket bakom är snälla och tillåter mig stå på deras parkering när dom inte är där, då jag har de tuffare nu när hyresvärdarna stoppat mig med fysiskt handikapp att köra in till lgh,för känner redan att de tufft och  mera smärta pga dom tyvärr,   då hjälpen att köra in till lgh har varit guld dessa 15år, men nu har dom stoppat den skadade tyvärr   så väntar nu på att deras semester ska sluta, så jag kan låna deras parkering....  


Många insekter av olika slag har sökt vatten och annat de behöver, och fått foto på några fina fjärilar, men sätt otroligt många i år även väldigt många nyckelpigor....!

 

Nu får de bli mera kaffe och frukost å se lite serie och så får man se vad dagen erbjuder,    har ont i munnen som jag gör allt för att lindra,   har inte ork att åka till tandläkaren och ska till dem och fixa proteser, men de får bli när man har mindre smärtor i kroppen och orken att ta tag på de...  


Men önskar alla underbara i mitt liv, en strålande fin toppenbra dag....  


  Pussar,Kramar & Kärlek  

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards